هشدار مهم به زائران اربعین در کربلا

ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران در عراق از زائرانی که زیارت اربعین خود را انجام داده‌اند خواست تا شهر مقدس کربلا را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، « غلامرضا اباذری» سخنگوی ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار داشت: بر اساس آماری که به دست ما رسیده است تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند که از این تعداد حدود ۲ میلیون و۲۰۰ هزار نفر در شهر کربلای معلا حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی از زائران برای ورود به کربلا در مرزها و در مسیرهای منتهی به این شهر مقدس در حرکت هستند افزود: باتوجه به ازدحام جمعیت که اکنون در شهر کربلای معلا وجود دارد و کمبود زیرساخت ها در این شهر مقدس، از زائران عزیز خواهشمندیم که هرچه سریع تر با انجام زیارت خود، شهر مقدس کربلا را ترک کنند و اجازه دهند جمعیتی که در حال عبور از مرزها و رسیدن به کربلای معلا هستند نیز فرصت زیارت اربعین را به دست آورند.

پیشتر نیز «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از زائران اربعین حسینی خواسته بود سفر خود را به گونه ای مدیریت کنند که بتوانند زیارت اربعین را انجام دهند و به سلامت به کشور بازگردند.

آل صادق همچنین از زائران اربعین خواسته بود به دلیل کمبود زیرساخت ها در عراق، زائران اربعین مدت سفر زیارتی خود را به گونه ای تنظیم کنند که در مدت کوتاهی بتوانند زیات اربعین را انجام دهند و برای ایجاد فرصت زیارت اربعین برای سایر هموطنان شهر مقدس کربلا را ترک کنند.

۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 46539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha