افشاگری برادر حمید سوریان: او با فدراسیون کشتی همکاری ندارد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، با بیان اینکه از عملکرد برخی شاگردانش در رقابت‌های جهانی ترکیه راضی نیست، گفت: اشتباهی که صورت گرفته این است که در رقابت‌های جهانی کشتی‌گیران روسیه و بلاروس از هم قابل تمایز نبودند و همه مدال ها به نام روسیه ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محسن سوریان در گفتگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان و سطح کیفی این مسابقات، اظهار کرد: ۴۱ کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند و مسابقات در سطح خیلی بالایی برگزار شد. به غیر از روسیه و آذربایجان، هر کشور موفق به کسب یک مدال طلا شد و این موضوع نشان دهنده سطح بالای مسابقات بود. در مجموع بچه‌های ما به غیر از یکی دو وزن که در حد خودشان ظاهر نشدند، عملکرد خوبی داشتند و کشتی‌های خوبی گرفتند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، افزود: در ۲وزن در حق ما خلیی ناداوری شد، یکی در فینال وزن ۷۱ کیلوگرم و یکی هم در وزن ۱۱۰ کیلوگرم مقابل ترکیه میزبان. خدا را شکر با تمام بدشانسی‌ها و ناداوری‌ها و موضوعاتی که گریبانگیر تیم شد، توانستیم بار دیگر عنوان قهرمانی جهان را تکرار کنیم. البته توقع من بیشتر از این‌ها بود و انتظار داشتم بچه‌ها کشتی‌های بهتری بگیرند، هر چند نمی‌توانیم انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشیم چرا که اجازه ندادم کسی وزن کم کند و به همین دلیل برخی اوزان را جابجا کردیم. از سوی دیگر از میان ۱۰ کشتی گیری که در این رقابت‌ها حاضر شدند، ۸ نفر تجربه مسابقات جهانی نداشتند و همین موضوع نیز تا حد زیادی بر عملکرد آن‌ها تاثیر گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از کشتی‌گیران نتوانستند انتظارات کادر فنی را برآورده کنند، گفت: اسم نبریم بهتر است، به هر حال این ها نوجوان هستند و تجربه زیادی ندارند. ممکن است وقتی در مسابقات جهانی حاضر می‌شوند به دلیل کم تجربگی نتوانند در حد خودشان ظاهر شوند و کشتی از دستشان در برود.

سوریان به برخی اتفاقات اشاره کرده و گفت: محمدرضا غلامی در ۵۵ کیلوگرم ۵ بر یک از حریف آمریکایی جلو بود اما در ۱۰ ثانیه آخر فن کمر خورد و زمانیکه روی پل رفت در کش و قوس یک فیتو هم خورد و ۶ بر ۵ شکست خورد. این شکست خیلی تلخ بود و می توانستیم با یک طلای دیگر با اختلاف قهرمان شویم. حریف آمریکایی در نهایت طلا گرفت و کشتی گیر ما پنجم شد. دزفولی‌نژاد هم حتما باید به فینال می‌رسید.

سوریان در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب اعزام شده نظر نهایی او بوده است، خاطرنشان کرد: تاکید من بر این بود که بچه‌ها وزن کم نکنند و به همین دلیل برخی اوزان را جابجا کردیم. فدراسیون کشتی هم موافق با نظر ما بود. فقط در وزن ۷۱ کیلوگرم حرف و حدیث‌هایی پیش آمد و خیلی صحبت پیش آمد که حبیب‌الله رحیمی که برای ما در رقابت‌های آسیایی کشتی گرفت و به مدال نقره رسید در رقابت‌های جهانی هم به میدان برود اما ما در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدیان را داشتیم که وزنش بالا رفته بود. در نهایت انتخابی گذاشتیم ومحمدیان به پیروزی رسید و مسافر جهانی شد. البته نظر من هم همین بود و از انتخابی که داشتم راضی بودم. محمدیان کشتی‌های خیلی خوبی گرفت و در فینال با ناداوری شکست خورد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، درباره قهرمانی قاطع روسیه در این مسابقات که به دلیل عدم احتساب امتیازات این تیم در رتبه تیمی ، قهرمانی از آن ایران شد، گفت: روسیه و بلاروس دو کشور بودند که در این مسابقات حاضر شدند و همه آن‌ها تحت یک عنوان به میدان می‌رفتند. حتی دوبنده های آن‌ها هم یکی بود تا جاییکه ما نمی‌دانستیم کشتی‌گیری که مقابل بچه‌های ما کشتی می‌گیرد روس است یا بلاروس. مدال‌هایی که برای روسیه عنوان شده برای هر دو کشور است و مشخص نیست کدام یک برای کشتی‌گیران روسیه و کدام برای بلاروس است. استنباط من این است که مدال‌های دو تیم با یکدیگر جمع شده است.

وی در ادامه با تشکر از مربیان سازنده در تمامی استان‌ها، گفت: خدا را شاکرم که دوباره به عنوان قهرمانی جهان رسیدیم و توانستیم این عنوان را در حضور روسیه و بلاروس کسب کنیم. از همه کسانی که در شهرستان‌ها برای کشتی فرنگی زحمت می‌کشند و این بچه‌ها را کمک کردند تشکر می‌کنم. ما کار خاصی نکردیم و فقط طی چند ماه این بچه‌ها را در اردو نگه داشتیم و سعی کردیم از نظر بدنی شرایط بهتری داشته باشند.

سوریان در پایان درباره دوری برادرش حمید سوریان از کشتی و اینکه آیا با فدراسیون قصد همکاری دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر با فدراسیون همکاری نمی‌کند. فعلا تصمیمی برای حضور در کشتی ندارد. فعلا که دلش برای کشتی تنگ نشده اما بالاخره یک روز دلش برای کشتی تنگ می شود و به کشتی بازمی‌گردد.

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 45669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha