شاخ و شونه شاگردان برای آقای خاص ! / بنا رو به روی شاگردانش

محمد بنا حالا در کانون تمام انتقادات ریز و درشت از کشتی فرنگی قرار گرفته .... آرامش از کشتی فرنگی ایران رفته و انگار یادمان رفته که همین ۲ ماه پیش موفقیت در جهانی نروژ را مدیون او و تلاشهایش بودیم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  اعضای سابق تیم ملی کشتی فرنگی و مدال آوران سرشناس سالهای نه چندان دور حالا رو در روی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران قرار گرفته و از نکوهش استاد خود از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.  همه این انتقادات از محمد بنا اگرچه پیش از این وجود داشت اما از جایی شروع دوباره شد که بنا بعد از ابلاغ چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ، خودش در مرحله اول این چرخه یعنی قهرمانی کشور زاهدان حاضر نشد و حتی برای غایبین فینال این مسابقات هم خط و نشان کشید. بعد از این اما تغییر تابعیت علی ارسلان نمکی شد بر زخم اهالی کشتی فرنگی و این را دستمایه انتقادات بیشتر و حتی توهین و تخریب محمد بنا کردند. 

جاده بنا یک طرفه است

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ با انتقاد از محمد بنا گفت که تصمیمات او براساس منطق نیست و خوب است قهرمانی که بنا قبولش دارد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی شود. قاسم رضایی با انتقاد از تصمیم محمد بنا مبنی بر اینکه برخی کشتی‌گیران برتر قهرمان کشوری که در فینال مقابل حریف ظاهر نشدند، باید در رقابت‌های انتخابی جام تختی شرکت کنند، در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: بنا احساسی تصمیم می‌گیرد و کارهایی که می‌کند براساس منطق نیست. او خودش در مسابقات قهرمان کشوری حضور نداشت و حالا اعلام کرده که غایبان فینال کشوری، در حالی که از قبل اعلام شده بود سهمیه جام تختی را می‌گیرند، باید در انتخابی این جام حضور پیدا کنند. باید از قبل اعلام می‌شد که همه در فینال کشتی بگیرند.

وی خطاب به بنا گفت: موقعی که شما در قهرمان کشوری حضور ندارید، چطور می‌گویید کشتی گیر را در صورت کشتی نگرفتن در فینال محروم کنند؟ کشتی گیر از قبل نمی‌دانسته الزام به حضورش در فینال مسابقات بوده است.

سرمربی تیم فولادین ذوب آمل در لیگ برتر فرنگی با اشاره به اینکه رضا خدری که در فینال ۵۵ کیلوگرم کشتی نگرفته، باید دوباره در انتخابی جام تختی روی تشک برود، تأکید کرد: علی ارسلان که تغییر تابعیت داد و کارش برای حضور در صربستان تمام شد؛ خوب است رضا خدری هم یکی مثل او شود و آنقدر پشت خط بماند تا تصمیم به رفتن بگیرد؟ از رضا خدری، علی ارسلان دیگری نسازید. نباید اتفاقاتی که برای ارسلان افتاد، برای خدری رخ دهد. متأسفانه محمد بنا سلیقه‌ای عمل می‌کند.

رضایی خاطرنشان کرد: اکنون فرصت مناسبی است که سوریان بیاید و مدیریت فنی کشتی فرنگی را به دست بگیرد. بنا قبلاً هم گفته که سوریان را قبول دارد و با او هم بد نیست، خوب است که حمید سرمربی تیم ملی شود.

قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان گفت: بنا گفته امید نوروزی باشد من نیستم، با ناصر نوربخش، جمشید خیرآبادی، حسن بابک و بقیه مربیان هم که خوب نیست. همه یک طرف و محمد بنا در طرف دیگر قرار گرفته‌اند. تا چه زمانی باید این جاده یک طرفه باشد و یک نفر همه تصمیمات را بگیرد؟ اینها همه به ضرر کشتی فرنگی ایران تمام می‌شود.

آقای بنا استارت طلای المپیک با امید نوروزی زده شد
بعد از این مصاحبه قاسم رضایی ، سعید عبدولی در دفاع از او ، پست زیر رادر صفحه شخصی خود منتشر کرد و تندتر از گذشته به محمد بنا تاخت : 

‎ بنام خداوند بلند مرتبه و بخشنده 
‎بخشندگی خدا واسه آدمای ساده هستش نه انسان مغرور و دانایی که تمامی تصمیماتش از رو نیت بد و قصد و غرض ورزانه است .... آقای بنا استارت طلای المپیک با امید نوروزی زده شد با قاسم رضایی ایران مقام اول المپیک رو گرفت اما شما چی جز نابودی و خراب کردن جوونا چیزی دیگه ثابت نکردی ، من به عینه دیدم که چه جوونایی رو که نابود نکردی بخاطر اینکه از قیافه هاشون و شهرشون و شهرستانی بودنشون خوشتون نیومد ، یادمه که بارها بهم میگفتی اگه واسه کشتی گرفتنت نبود میزدمت که اندیمشک بیای پایین  حالا ادا خدایی میکنی جوونایی رو که مربیان دیگه میسازن شما به اسم خودت ثبت میکنی ... شما تا حالا خودت تونستی یه قهرمان استان تحویل جامعه کشتی و کشتی ایران اسلامی بدی  حالا هم اگر نیت و قصدتون کینه ورزی هستش لطفاً کشتی رو رها کنید . به عنوان مثال اینو بگم همه کسانی که از کشتی چیزی حالیشونه میدونن که به هر شخصی که چندین بار شکست میخوره فرصت بدی خودشو پیدا میکنه و صاحب مدال میشه اما شما تو این کار سلیقه ایی عمل میکنی و اونجاس که هر کس به مزاج و دلت خوش اومد انتخاب میشه  کی میخواد حق جوونا رو بگیره



بنای کشتی را ویران نکنیم

از طرف کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی اما هرچقدر محمد بنا و همکارانش سکوت اختیار کردند ، رسول جزینی مربی سنگین وزن های تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون با بیان این مطللب افزود: متأسفانه اظهارنظرهایی از قهرمانان عزیز و گرانقدر کشتی فرنگی کشورمان در رسانه ها و فضای مجازی دیده می شود که اصلا در شأن رشته ی پهلوانی کشتی نیست.

وی ادامه داد: همین دیروز بود که در مصاحبه ای که از ویکتور کوزنتسوف مربی بزرگ کشتی فرنگی روسیه منتشر شده بود، در عکسی که از این مربی ۸۰ ساله و این کشتی گیر درج شده بود کاملا احترام و ارج و عظمت استاد از سوی شاگرد رعایت شده بود و این امر قطعا از سوی دیگر شاگردان وی به خصوص الکساندر کارلین افسانه ای نیز رعایت می شود و احترام به مربی نه تنها در ایران بلکه در تمامی دنیا یک اصل مهم و مورد تأکید است.

جزینی تصریح کرد: اگر به تاریخچه و کارنامه کشتی فرنگی کشورمان در دهه های اخیر توجه کنیم کاملا متوجه خواهیم شد که تک چهره هایی پس از سال ها موفق به کسب مدال شده اند و پس از آن موفقیت برای کشتی فرنگی ما حاصل نشده بود.

وی افزود: دوستان و عزیزانی که چنین صحبت هایی را مطرح می کنند خوب است کمی تاریخ کشتی فرنگی کشور را مطالعه کنند ما تا سال ۲۰۰۵ میلادی در رقابت های جهانی صاحب ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۵ مدال برنز شده ایم که یکی از مدال های نقره نیز متعلق به محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان است. در بازی های المپیک نیز تا قبل از سال ۲۰۱۲ ما تنها صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شده بودیم.

مربی سنگین وزن های تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی مرد زحمتکش و پرتلاش کشتی توانستیم از سال ۲۰۰۵ تا به امروز در رقابت های جهانی صاحب مدال های رنگارنگ و بسیاری در رقابت های جهانی شده ایم و در بازی های المپیک نیز صاحب ۴ مدال طلا و سه مدال برنز شویم که در ۱۵ سال کشتی فرنگی ایران خود را بعنوان یکی از قدرت برتر جهان معرفی کرده است.

جزینی تأکید کرد: این رسم مردانگی نیست کسانی که خود روزی شاگرد، محمد بنا بوده اند و با زحمات وی در اردوهای تیم ملی به مدال جهانی و المپیک رسیده اند، حال به همه چیز پشت کنند و سال های گذشته را به فراموشی بسپارند.

این مربی با سابقه کشتی فرنگی گفت: بنده یک سئوال از این عزیزان دارم آیا کسی در خواب هم می دید که تیم ایران بتواند در رقابت های جهان ۴ مدال طلا بدست آورد و بالاتر از تیم های دیگر از نظر رنگ مدال قرار بگیرد و کشوری مانند روسیه با آن همه افتخارات در کشتی فرنگی تنها با یک مدال طلا با این مسابقات خداحافظی کند.

عضو اسبق شورای شهر اصفهان ادامه داد: آقایان کمی انصاف را در گفته های خود رعایت کنند، در تمامی دنیا کشتی گیران بسیار مطرحی هستند که پشت خط مانده اند و در همین کشور خودمان نیز کشتی گیر بسیار توانمندی مانند کامران قاسم پور چندین سال تلاش کرد اما، با صبر و استقامتی که داشت نتیجه زحمات خود را گرفت. این مورد در سایر کشورها نیز صدق می کند، بعنوان مثال در کشور روسیه چندین کشتی گیر چه در آزاد و چه در فرنگی پشت خط مانده اند اما مربیان وظیفه دارند تا بهترین نفرات را راهی مسابقات کنند چراکه منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می دهند.

وی ادامه داد: وقتی که شما کشتی می گرفتید نظرتان با الان خیلی متفاوت بود، و آقای بنا در حالی که در انتخابی شکست می خوردید و یا در تورنمنتی موفق نبودید به پای شما ایستاد و اعتقاد به موفقیت شما داشت، اما خودتان هم می دانید که حاضر نبودید که انتخابی بدهید حالا چه شده که پس از کسب موفقیت و مدال، صحبت هایتان عوض شده است و  همه چیز را به فراموشی سپرده اید. اگر شما مرد میدان بودید آن موقع از برگزاری مسابقات انتخابی دفاع می کردید. از طرفی چه ضمانت اجرایی است که روش هایی که شما می گویید جواب می دهد و سال های سال بوده که خیلی ها از این حرف ها می زدند اما نتیجه شان چه شد، و در نهایت این نتیجه و عملکرد افراد موفق است که کار آن ها را نشان می دهد و به واقع به عمل کار برآید به سخندانی نیست. !

مربی تیم ملی تصریح کرد: البته چرخه ی انتخابی تیم ملی بسیار شفاف و یک ماه قبل از مسابقات قهرمانی کشور اعلام شده و این کشتی گیران هستند که باید به چرخه انتخابی احترام بگذارند و در مسابقات حضور یابند، بهرحال فیلم کشتی ها هست و آقای بنا حتما آن ها را خواهد دید و لزومی ندارد که ایشان در تمامی مسابقات حضور داشته باشند و نمایندگان ایشان نیز در مسابقات بعنوان کمیته فنی بوده اند.

وی ادامه داد: از همین جا اعلام می کنم که پای چرخه ی انتخابی تیم ملی سخت ایستاده ایم و با کمترین بی نظمی برخورد خواهیم کرد، چراکه شأن تیم ملی بسیار بالاتر از افراد است.

جزینی در پایان خاطرنشان کرد: محمد بنا به واقع عاشق کشتی است و از روی که وی را شناخته ام شبانه روز در خدمت کشتی بوده و حتی خانه کشتی را برای سر زدن به خانواده خود به خاطر اعتلای کشتی ترک نکرده است، آقایان این رسم خوبی نیست که بزرگان و سرمایه های خود را با صحبت های غیر منطقی و خارج از قاعده زیر سئوال برده و خدای نکرده باعث شویم تا جایگاه آن ها متزلزل شود. قطعا با صحبت هایی که مطرح می شود، حاصلی جز دلسردی جوانانی که با هزار امید و آرزو به دنبال حضور در تیم ملی و کسب مدال هستند بدست نخواهد آمد و یادتان باشد که خود شما نیز روزی جوان بودید و در آن زمان ادبیاتتان بسیار متفاوت از از صحبت های امروزتان است و همه ی شما مدیون زحمات مربیان خود و سایر دست اندرکاران هستید و برای کسب مدال یک قهرمان صدها نفر زحمت می کشند اما این قهرمان است که نامش دیده می شود و سایرین گمنام می مانند.

۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 23107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha