برنامه کامل و نتایج رقابت های کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا- قرقیزستان ۲۰۲۲ + فیلم و عکس

نتایج تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را در زیر ببینید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا از صبح روز یکشنبه ۲۹ خرداد در بیشکک آغاز شد .

کشتی آزاد:

رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا از صبح سه شنبه ۳۱ خرداد آغاز شد. نتایج اوزان مختلف به شرح ذیل است :

در وزن ۴۵ کیلوگرم امیر محمد نوازی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر مقابل مونختوگس امگالان از مغولستان به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر صفر و ضربه فنی از سد عظیم بردی آشیرگولیف از تاجیکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. نوازی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب نینگاپا گاناوار از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار شد، امیررضا تیموری زاد در گروه ۴ نفره قرار گرفت. وی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل لئو آکاگی از ژاپن شکست خورد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب مونخدال دارخانبات از مغولستان با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و در دور سوم نیز مقابل شوبهام آچاپاله از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر کشتی را واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۵۱ کیلوگرم ، محمدرضا اسدی در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۲ عظیم عبدیکالیکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۹ از سد عباس بک کوبیلوف از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. اسدی در دیدار پایانی مقابل نوردانات آیتانوف از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۵۵ کیلوگرم ابوالفضل شمسی پور در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر صفر مقابل جونگ پیل یونگ از کره جنوبی به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب اودسوران باتخو از مغولستان شد و با توجه به شکست کشتی گیر مغول در مرحله نیمه نهایی، شمسی پور از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم سجاد پیردایه در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر محبوب الام از بنگلادش را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب جواهر چولیبویف از ازبکستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، پیردایه به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر و ضربه فنی مقابل سورابه از هند شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدمهدی ممیوند به خاطر ۲۰۰ گرم اضافه وزن سر وزن نرسید و حذف شد. 

وزن ۷۱ کیلوگرم شفیعی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ ژاکشیلیک بایتاشوف از قرقیزستان را مغلوب کرد اما در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب شینگو آندو از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. نماینده کشورمان در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۳ مقابل بکاریس باخیتجان از قزاقستان به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۸۰ کیلوگرم  رضا سلیمانیان با توجه به ۳۰۰ گرم اضافه وزن، از جدول مسابقات کنار گذاشته شد. 

در وزن ۹۲ کیلوگرم عرفان علیزاده در دور اول با نتیجه ۴ بر یک مقابل شرزاد پویونوف از ازبکستان پیروز شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۹ بر صفر اورازموهامت حاج علی اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیزاده در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ از سد ساحیل جاگلان از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در دیدار فینال مقابل کامیل کوراگلیف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر یک شکست خورد و او نیز از رسیدن به مدال طلا بازماند.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمدرضا لطفی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر رنتسندارجا مونخباتار از مغولستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر خیکماتولو کوربانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. لطفی در دیدار فینال با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر از سد پاراتیک دشموخ از هند گذشت تا تنها طلایی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت های آسیایی قرقیزستان شود.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در پایان رقابت های قهرمانی آسیا و با هدایت مجید ترکان، با کسب یک مدال طلای محمدرضا لطفی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم، ۳ نقره امیرمحمد نوازی در ۴۵، محمدرضا اسدی در ۵۱ و عرفان علیزاده در وزن ۹۲ کیلوگرم و یک برنز یونس شفیعی در وزن ۷۱ کیلوگرم با مجموع ۱۲۶ امتیاز از رفتن بر روی سکوی رقابت‌های آسیایی بازماند و به عنوان چهارمی رسید.

هند با ۴ طلا، دو نقره و دو برنز و مجموع ۱۸۸ امتیاز قاطعانه بر سکوی نخست قهرمانی آسیا ایستاد، قزاقستان با ۱۵۰ امتیاز دوم شد و ازبکستان نیز با ۱۴۵ امتیاز سوم شد.


رده بندی نفرات برتر اوزان فوق به شرح زیر است:
45 کیلوگرم: 1- نینگاپا گنانوار (هند) 2- امیرمحمد نوازی (ایران) 3- عظیم بردی آشیرگولیف (ترکمنستان) و نوراسیل آسامبک (قزاقستان)
48 کیلوگرم: 1- شوبهام آچاپاله (هند) 2- لئو آکاگی (ژاپن) 3- رامیل راسیم (قزاقستان) ... 7- امیررضا تیموری زاد (ایران)
51 کیلوگرم: 1- نوردانات آیتانوف (قزاقستان) 2- محمدرضا اسدی (ایران) 3- نارسینگ پاتیل (هند) و عباس بک کوبیلوف (ازبکستان)
55 کیلوگرم: 1- وایبحاف پاتیل (هند) 2- دارین عسکربک (قزاقستان) 3- آسکات توکتوماتوف (قرقیزستان) و حسن بای عثمان اف (ازبکستان) ... 7- ابوالفضل شمسی پور (ایران)
60 کیلوگرم: 1- بیلول شریپ اولو (قرقیزستان) 2-  جاواخیر چولیبویف (ازبکستان)  3- سورابه (هند) و میناتو کوویا (ژاپن) 5- سجاد پیردایه (ایران)
65 کیلوگرم: 1- آلپ ارسلان بگینجوف (ترکمنستان) 2- آکوبیر رحیم اف (ازبکستان) 3- آیکین بولاتولی (قزاقستان) و یوجین تاکیزاوا (ژاپن) ... محمدمهدی ممیوند (ایران)  سر وزن نرسید.
71 کیلوگرم: 1- شینگو آندو (ژاپن) 2- نارندر (هند) 3- جان اردن باتارخو (مغولستان) و یونس شفیعی (ایران)
80 کیلوگرم: 1- پارویندر سینگ (هند) 2- محمدالدین عبداله یف (تاجیکستان) 3- عباس جان یولدوشوف (ازبکستان) و پاراهات آتایف (ترکمنستان) ... رضا سلیمانیان (ایران) سر وزن نرسید.
92 کیلوگرم: 1- کامیل کوراگلیف (قزاقستان) 2- عرفان علیزاده (ایران) 3- شیرزاد پویانوف (ازبکستان) و هایون چویی (کره جنوبی)
110 کیلوگرم: 1- محمدرضا لطفی (ایران) 2- پراتیک دشموخ (هند) 3- یدیگه کاسیمبک (قزاقستان) و خیکماتولو کوربانوف (ازبکستان)

رده بندی تیمی: 1- هند 188 امتیاز 2- قزاقستان 150 امتیاز 3- ازبکستان 145 امتیاز 4- ایران 126 امتیاز 5- ژاپن 122 امتیاز 6- قرقیزستان 107 امتیاز 7- مغولستان 85 امتیاز
 

کشتی فرنگی:


رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا از فردا یکشنبه و با برگزاری مسابقات ۷ وزن نخست آغاز شد که نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:
در وزن ۴۵ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور داشتند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود که پیام احمدی در دور اول مقابل تایگا کیشیدا از ژاپن با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر از سد اوجین هان از کره جنوبی گذشت و در دور سوم نیز با نتیجه ۶ بر صفر مقابل شهزاد روزیخانوف از ازبکستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ عمر تنتیماک اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب شهزاد روزیخانوف از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور داشتند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود که علی احمدی وفا در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر موتب المولد از عربستان سعودی را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۳ از سد رونیت شارما از هند گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی وفا در این دیدار سردار خولمورزایف از ازبکستان را با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل رونیت شارمان از هند با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم محمدرضا غلامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر عبدالعزیز القمدی از عربستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر ۷ مقابل کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. غلامی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر از سد یئون گیون جین از کره جنوبی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد کمالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب عبدل اخحادخودژا از قرقیزستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کمالی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ابوالفضل میرشکار در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر سئومون هیوک از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۷ از سد حسین حسن اف از تاجیکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرشکار در این مرحله مقابل شاتلیک یونوس اف از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب ژانتورو میرزاعلیف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم اهورا بویری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آکوبیر آنگوروف از ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب و با توجه به شکست این حریف، از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور دارند، مسابقات به صورت دوره ای در دو گروه ۴ و ۳ نفره برگزار می شود که محمد مرادی در مبارزه نخست با نتیجه ۸ بر ۳ مقابل امیرشاه وهاب اف از ازبکستان شکست خورد. وی در دیدار مقابل یوجین تاکاهشی از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی دست یافت و بعنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. مرادی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد ژومارت آرالوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۲ بر ۲ از سد امیرشاه وهاب اف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم سیدرضا آذرشب در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل کامرانبک اوتکیروف از ازبکستان به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ بیبیت کوراگانوف از قزاقستان را از پیش رو داشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب آسان ژانیشوف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم حمیدرضا کشتکار در دور اول مقابل انصار رحمت زودا از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نوربولات سیرگابای اولو از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. کشتکار در این دیدار یوتام رانا از هند را ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمد جهانگیری در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۱ بهرام کوربانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۸ بر صفر سی یئون کیم از کره را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. جهانگیری در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر پاردیپ سینگ خوسا از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:
۴۵ کیلوگرم: ۱- شهزاد روزیخانوف (ازبکستان) ۲- پیام احمدی (ایران) ۳- شینگیسخان عبدیخالیموف (قزاقستان)
۴۸ کیلوگرم: ۱- روهیت شارما (هند) ۲- علی احمدی وفا (ایران) ۳- آرسن ژوما (قزاقستان)
۵۱ کیلوگرم: ۱- روآن بکیموف (قزاقستان) ۲- کوبانیچ آرینوف (قرقیزستان) ۳- محمدرضا غلامی (ایران) و دایسوکه موریشیتا (ژاپن)
۵۵ کیلوگرم: ۱- نریمان بکیکونوف (قزاقستان) ۲- خورشیدبک نورمحمداف (ازبکستان) ۳- بیونگی سئو (کره جنوبی) و عبدل اخحادخودژا (قرقیزستان) ... ۸- محمد کمالی (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ژانتورو میرزالیف (قرقیزستان)  ۲- ابوالفضل میرشکار (ایران) ۳- یوسوف اشرپوف (قزاقستان) و حسین حسن اف (تاجیکستان)
۶۵ کیلوگرم: ۱- کوتمان تمیربکوف (قرقیزستان) ۲- سونات عبداله یف (تاجیکستان) ۳- کاکابای کاکابایف (ترکنستان) و سرگازی آبدیخادیر (قزاقستان) ... ۷- اهوار بویری (ایران)
۷۱ کیلوگرم: ۱- محمد مرادی (ایران) ۲- امیرشاه وهابوف (ازبکستان) ۳- ژومارت آرالوف (قرقیزستان)
۸۰ کیلوگرم: ۱- آسان ژانیشوف (قرقیزستان)  ۲-سیدرضا آذرشب (ایارن) ۳- موهیت خوخار (هند) و بیبیت کورگانوف (قزاقستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱-  نوربولات سیرگابای اولو (قرقیزستان) ۲- الچینبک روزاکولوف (قزاقستان) ۳- حمیدرضا کشتکار (ایران) و جائه نو چویی (کره جنوبی)
۱۱۰ کیلوگرم: ۱- محمد جهانگیری (ایران) ۲- پاردیپ سینگ کوشا (هند) ۳- کوانیش امانگلدی (قزاقستان) و سی یئون کیم (کره جنوبی)

رده بندی تیمی: ۱- قرقیزستان ۱۸۲ امتیاز ۲- ایران ۱۷۴ امتیاز ۳- قزاقستان ۱۷۰ امتیاز ۴- ازبکستان ۱۳۳ امتیاز ۵- هند ۱۲۱ امتیاز ۶- کره جنوبی ۹۴ امتیاز ۷- ژاپن ۸۶ امتیاز 

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: 29421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha