واکنش‌های جالب بزرگان فوتبال به بازنشستگی جی‌جی بوفون + تصاویر

بازنشستگی جان‌لوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای ایتالیا و یوونتوس، در ۴۵ سالگی بازتاب‌ها و واکنش‌های زیادی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، جی‌جی بوفون با انتشار پستی اینستاگرامی به صورت رسمی از خداحافظی خود با فوتبال خبر داد. اسطوره ایتالیایی در ۴۵ سالگی دستکش‌ها را از دست درآورده و دیگر درون دروازه نخواهد ایستاد.

بوفون نزدیک به سه دهه دروازه‌بانی کرد و از او به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال یاد می‌شود. اسطوره ایتالیایی برای به دست آوردن عنوان بهترین گلر تاریخ با رقبایی مثل لو یاشین، دینو زوف، ایکر کاسیاس و مانوئل نویر مواجه است، اما شخصیت دوست‌داشتنی این دروازه‌بان ایتالیایی و سال‌های طولانی حضورش در میادین او را برای هواداران فوتبال به چهره‌ای دوست‌داشتنی تبدیل کرده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بسیاری از ستاره‌های فعلی و پیشکسوت فوتبال به خداحافظی بوفون با فوتبال واکنش نشان داده‌اند که در ادامه به صورت زنده آنها را مرور خواهیم کرد.

باشگاه یوونتوس که با انتشار بیانیه‌ای به خداحافظی بوفون با فوتبال واکنش نشان داده بود تصویر جدیدی منتشر کرد و خطاب به او نوشت:" متشکریم جی‌جی".

1904580

پارما، آخرین تیمی که جی‌جی بوفون برایش بازی می‌کرد و البته اولین تیمی که این اسطوره ایتالیایی فوتبالش را با آن آغاز کرده بود با این تصویر به خداحافظی او واکنش نشان داد.

1904579

جان‌لوکا زامبروتا: "چه سال‌هایی که کنار هم بودیم، ولی تو از همه ماندگارتر بودی و به همین خاطر است که تو بزرگترین کل تاریخی".

1904578

واکنش میرالم پیانیچ به بازنشستگی بوفون: "جی‌جی، تو منحصربه‌فردی، به خاطر همه چیز ممنونم دوست من. تو یک اسطوره‌ای".

1904577

لئوناردو بونوچی، اسطوره یوونتوس و همبازی سابق بوفون، خطاب به او نوشت: "تو جاودانه هستی. نمی‌توانم برای توصیفت کلمه پیدا کنم. آنچه به من آموختی و آنچه به من دادی در وصف نمی‌گنجد".

1904575

کلودیو مارکیزیو در واکنش به خداحافظی جانلوئیجی بوفون از دنیای فوتبال نوشت: «انزو فراری گفته بود که اگر به کودکی یک برگ کاغذ و چند مداد رنگی بدهید و بخواهید یک ماشین بکشد، یک ماشین قرمز خواهد کشید. من می‌گویم اگر از همان کودک بخواهید یک دروازه‌بان را درون زمین فوتبال بکشد، بوفون را خواهد کشید.»

1904574

پتر چک، یکی دیگر از اسطوره‌های دروازه‌بانی سال‌های نه چندان دور اروپا، هم خداحافظی با جی‌جی بوفون را فراموش نکرد و با انتشار تصویری که او را در کنار دروازه‌بان سابق یوونتوس نشان می‌دهد به بازنشستگی بوفون واکنش نشان داد. در این تصویر چک با پیراهن چلسی و بازوبند کاپیتانی این تیم و بوفون با بازوبند کاپیتانی یوونتوس دیده می‌شوند.

1904571

دانیلو، مدافع برزیلی یوونتوس، در ستایش هم‌تیمی سابقش تصویری منتشر کرد که او را در آغوش بوفون نشان می‌دهد. او با یک اموجی قلب نشان داد به کاپیتان سابقش تا چه حد علاقه‌مند است.

1904570

سرخیو راموس، کاپیتان سابق رئال مادرید، در پستی به مناسبت خداحافظی بوفون از او به عنوان شخصیتی بزرگ یاد کرد. راموس نوشت بوفون اسطوره‌ای بزرگ بوده و در مرحله جدید زندگی‌اش برای او آرزوی موفقیت کرد.

1904568

ماتیس دی‌لیخت، مدافع هلندی بایرن مونیخ، که در یوونتوس با جی‌جی بوفون همبازی بوده در واکنش به اعلام بازنشستگی او از بوفون به عنوان اسطوره یاد کرد.

1904564

داوید دخیا، دروازه‌بان سابق منچستریونایتد، در واکنش به خداحافظی بوفون برای او نوشت: "یکی از بهترین‌های این کار".

1904562

پتر اشمایکل که مثل بوفون یکی از اسطوره‌های دروازه‌بانی است در واکنش به خداحافظی او نوشت: "این مرد چه میراثی به یادگار گذاشته است. بدون شک او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ است. بازنشستگی خوش بگذرد".

1904561

تیم ملی ایتالیا، که بوفون با پیراهنش فاتح جام جهانی ۲۰۰۶ شده بود، با این پست در شبکه‌های مجازی به خداحافظی او واکنش نشان داد. متشکریم شماره ۱

1904560

آندره اونانا هم که امسال تابستان به منچستریونایتد پیوسته، ولی پیش از این دروازه‌بان اینتر بود، پستی منتشر کرد که او را در کنار بوفون و در حال معاوضه پیراهنش با او نشان می‌دهد.

1904559

پائولو دیبالا که در یوونتوس با بوفون همبازی بوده هم به پست او واکنش نشان داد و نوشت: "تو همیشه شماره یک من خواهی بود". مریح دمیرال و مارکیزیو هم با واکنشی شبیه به دیبالا از اولین کسانی بودند که به خبر خداحافظی بوفون واکنش نشان دادند.

1904558

یکی از اولین ستاره‌های بزرگی که به خداحافظی بوفون واکنش نشان داد کیلیان امباپه بود. ستاره فرانسوی که امسال تابستان توجه زیادی به او جلب شده در واکنش به خداحافظی دروازه‌بان ایتالیایی پاسخی احساسی نوشت. امباپه که در دوران یک ساله حضور بوفون در پی‌اس‌جی با او همبازی بود نوشت: "اینکه شانس این را داشتم که با تو آشنا شوم و در دوران حرفه‌ای استثنایی‌ات با تو هم‌تیمی بشوم برای من افتخار بزرگی است. تو مردی طلایی هستی که نصیحت باارزشت را تمام عمرم به یاد خواهم داشت. سفر خوبی داشته باشی و از همه مهمتر، متشکرم".

1904556

باشگاه یوونتوس که بوفون بخش اعظم فوتبالش را در آن سپری کرد و با پیراهن این تیم به شهرت رسید، بعد از خداحافظی او متنی منتشر کرد و نوشت: "تو فقط بهترین نبودی. فراتر از این بودی. تو به نمونه اعلای دروازه‌بانی تبدیل شدی. خیلی‌ها با دیدن تو درون دروازه شیفته فوتبال شدند. تو کاپیتان و نقطه قوت ما بودی. تو برای ما جی‌جی بودی. متشکریم جی‌جی. در زندگی جدیدت برای تو آرزوی موفقیت داریم".

۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
کد خبر: 45589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha