حق پخش چگونه مسی را به آمریکا برد؟

اپل تی‌وی مهم‌ترین عامل پشت صحنه در جذب فوق ستاره آرژانتینی برای اینترمیامی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از rbc، لیونل مسی در اوایل ژوئیه با اینترمیامی قرارداد امضا کرد. ورود او به لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا مدل تجاری آینده در ورزش را نشان می‌دهد؛ جایی که حق پخش تلویزیونی توانست مهم‌ترین عامل پشت صحنه برای مسی باشد.

بازار کساد قبل از آمدن مسی

حق پخش چگونه مسی را به آمریکا برد؟

سال گذشته پلتفرم استریم Apple TV+ قراردادی ۱۰ ساله به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار برای نمایش انحصاری مسابقات MLS در ایالات متحده امضا کرد. بر این اساس افرادی که می‌خواهند بازی‌های لیگ را ببینند باید ۱۴.۹۹ دلار در ماه و ۹۹ دلار در هر فصل پرداخت کنند. در ابتدا تعداد کسانی که اشتراک فصل را خریداری کردند بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه بود و این موضوع باعث نگرانی اپل تی‌وی شد. در واقع تنها ۴۰ درصد از پیش‌بینی‌های اولیه اپل برآورده شده بود. این شرکت که ارزش بازار آن بیش از سه تریلیون دلار است، وحشت نکرد و پس از عملکرد ناموفق پروژه را ترک نکرد.

چگونه مسی جذب شد

هنگامی که شایعات در مورد احتمال انتقال مسی به MLS شدت گرفت، اپل تصمیم گرفت تا در جذب برنده هفت توپ طلا دخالت کند. شرکت موافقت کرد که درآمد حاصل از حق پخش MLS و همچنین سهمی از سود اقتصادی را با او به اشتراک بگذارد.

آدیداس نیز سهمی از سودش را به این بازیکن فوتبال پیشنهاد کرد. علاوه بر این، مسی پس از پایان دوران حرفه‌ای خود، مقداری از سهام باشگاه را نیز دریافت خواهد کرد. قرارداد مسی با اینترمیامی تا سال ۲۰۲۵ با دستمزد پایه ۲۰ میلیون دلار در سال است که با پاداش می‌تواند به ۶۰ میلیون دلار برسد.

چطور مشترکان اپل زیادتر شدند

در حالی که طرفداران خارج از ایالات متحده علاقه‌ای به خرید اشتراک MLS نداشتند، اکنون طرفداران از سراسر جهان می‌خواهند بازی‌های این فوق ستاره را در اینترمیامی ببینند. این فصل می‌تواند یک فصل پول‌ساز برای اپل باشد. خورخه ماس، مالک اینترمیامی، معتقد است که مسی سرنوشت تیم را تغییر خواهد داد. اسپورتیکو تخمین می‌زند که ارزش باشگاه ممکن است در سال آینده به ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یابد که تقریباً سه برابر بیشتر از ارزش فعلی است.

ماس قصد دارد یک شریک سرمایه‌گذار و اسپانسر جدیدی را جذب کند. همچنین به‌زودی ساخت استادیوم جدیدی آغاز خواهد شد که حداکثر ۲۵۰۰۰ هوادار را در خود جای خواهد داد. به گفته ماس، هزینه‌های این پروژه با بودجه خصوصی تامین شده و قرار است سال ۲۰۲۵ یعنی در آخرین سال قرارداد مسی تکمیل شود.

۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 45414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha