شیطنت ایلان ماسک در بازار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین در پایین‌ترین سطح ماهانه قرار گرفته است اما همزمان با ابراز علاقه ایلان ماسک به دوج‌کوین ارزش این ارز دیجیتال در یک روز ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد و روی قله ماهانه ایستاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت‌کوین با لمس محدوده ۲۹ هزار دلار به کمترین سطح از ۳۰ خرداد امسال رسیده است. در ۲۴ ساعت قبلی قیمت بیت‌کوین با افت دو درصدی و بعد تقریبا یک ماه به کف کانال ۲۹ هزار دلار چسبید و همین اتفاق نقشه بازار ارز دیجیتال را به رنگ قرمز درآورده است. اتریوم و آلت‌کوین‌های معروف بین دو تا پنج درصد از ارزش خودشان را از دست دادند و ظرف ۲۴ ساعت گذشته شاهد خروج ۳۱ میلیارد دلار از بازار ارز دیجیتال بودیم. این وسط ابراز علاقه دوباره ایلان ماسک به دوج‌کوین و قرار دادن نماد آن در موقعیت مکانی خودش در توییتر یکبار دیگر توجه‌ها را به این ارز دیجیتال معطوف کرد و هولدرهای دوج‌کوین در عرض یک روز ۱۰ درصد سود کردند.

قیمت بیت‌کوین؛ یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین به ۲۹ هزار و ۱۰۰ دلار یعنی یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان رسیده است. نسبت به دیروز که بیت‌کوین حوالی پله ۲۹ هزار و ۷۰۰ دلار معامله می‌شد، شاهد افت دو درصدی ارزش این ارز دیجیتال هستیم و حالا قیمت بیت‌کوین با ۳۰ خرداد امسال برابری می‌کند. کمترین قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی ۲۹ هزار و هشت دلار بوده و عدد ۲۹ هزار و ۸۵۷ دلار را باید بالاترین قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی بدانیم.

قیمت بیت‌کوین حالا درآستانه جلسه فدرال رزرو نسبت به هفته قبل افت تقریبا سه درصدی را تجربه می‌کند و درمقایسه با دوهفته قبل هولدرهای آن متحمل ضرر ۴.۵ درصدی شدند. قیمت بیت‌کوین درقیاس با قله تاریخی خودش هم که محدوده ۶۸ هزار دلار در آبان ۱۴۰۰ است، حدود ۵۷ درصد ریخته که البته به‌خاطر جهش نرخ ارز در این مدت، افت قیمت بیت‌کوین برای هولدرهای ایرانی آن معادل ۲۷ درصد است.

بیت‌کوین درحال حاضر حدود ۴۷ درصد از سهم بازار ارز دیجیتال را دراختیار دارد. درحال حاضر حجم کل معاملات بیت‌کوین حدود ۵۶۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود و ظرف ۲۴ ساعت قبلی تریدرهای بازار حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار بابت خریدوفروش بیت‌کوین ردوبدل کردند.

قیمت دوج‌کوین؛ سه هزار و ۸۰۰ تومان

دوج‌کوین در بهترین فرم از نیمه اردیبهشت امسال قرار گرفته است. هر واحد دوج‌کوین درحال حاضر ۰.۰۷۷ دلار که معادل تقریبا سه هزار و ۸۰۰ تومان است، ارزش دارد و دوج‌کوین از ۱۶ اردیبهشت امسال موفق به حضور در این محدوده نشده است.

قیمت دوج‌کوین نسبت به دیروز حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و که خب همه‌چیز را می‌توانیم به توییت‌های اخیر ایلان ماسک ارتباط بدهیم. هر واحد دوج‌کوین دیروز ۰.۰۷۱ دلار ارزش داشت که خب قرارگرفتن نماد دوج‌کوین در موقعیت مکانی توییتر ایلان ماسک یکبار دیگر توجه‌ها را به این ارز دیجیتال معطوف کرد.

قیمت دوج کوین حالا بعد از ابراز علاقه ایلان ماسک درمقایسه با هفته قبل ۱۱.۵ درصد افزایش پیدا کرده و درقیاس با دو هفته قبل شاهد ۱۹ درصدی قیمت دوج‌کوین هستیم. از طرفی همزمان با رشد قیمت دوج‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی، سهم این ارز دیجیتال از کل بازار بازار ارز دیجیتال هم ارتقا پیدا کرده است. طوری که از نظر تسلط به بازار، دوج‌کوین با سبقت از کاردانو حالا هفتمین ارز دیجیتال مهم دنیاست.

قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت انواع ارز دیجیتال تحت‌تاثیر سقوط بیت‌کوین به کف کانال ۲۹ هزار دلار، در ۲۴ ساعت قبلی کاهش پیدا کرده است. اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال مهم دنیا بازدهی روزانه منفی یک درصدی را به‌ثبت رسانده و این عدد برای ریپل، کاردانو، سولانا و ترون بین منفی دو تا منفی پنج درصد محاسبه می‌شود.

قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی از هزار و ۸۷۰ دلار به هزار و ۸۵۰ دلار تقلیل پیدا کرده و هولدرهای ایرانی آن هم متحمل ضرر تقریبا یک درصدی شدند. ریپل که بعد بیت‌کوین، اتریوم و تتر، چهارمین ارز دیجیتال مهم دنیاست، در ۲۴ ساعت قبلی پنج درصد از ارزش خودش را از دست داده و الان به‌جای ۰.۷۳ دلار، ۰.۶۹ دلار خریدوفروش می‌شود.

کاردانو که با جهش دوج‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی جایگاه هفتم را بین بهترین ارزهای دیجیتال از دست داده، بازدهی روزانه منفی سه درصد را به ثبت رسانده است. قیمت کاردانو یا همان ADA در این مدت از ۰.۳۱ دلار به ۰.۳۰ دلار تبدیل شده است.

سولانا که با نماد SOL نهمین ارز دیجیتال مهم دنیاست، بازدهی روزانه منفی ۴.۵ درصدی داشته و این عدد برای ترون منفی یک درصد است. چون قیمت سولانا در این مدت از ۲۴.۳ دلار به ۲۳.۳ دلار رسیده و ارزش ترون در همین مدت از ۰.۰۸۲ دلار به ۰.۰۸۱ دلار تنزل پیدا کرده است.

روند بازار ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت قبلی

انواع ارز دیجیتال

دیروز

امروز

بازدهی روزانه

بیت‌کوین

۲۹ هزار و ۷۶۵ دلار

۲۹ هزار و ۱۰۰ دلار

منفی دو درصد

اتریوم

هزار و ۸۷۰ دلار

هزار و ۸۵۰ دلار

منفی یک درصد

ریپل

۰.۷۳ دلار

۰.۶۹ دلار

منفی پنج درصد

دوج‌کوین

۰.۰۷۱ دلار

۰.۰۷۱ دلار

مثبت ۱۰ درصد

کاردانو

۰.۳۱ دلار

۰.۳۰ دلار

منفی سه درصد

سولانا

۲۴.۳ دلار

۲۳.۳ دلار

منفی ۴.۵ درصد

ترون

۰.۰۸۲ دلار

۰.۰۸۱ دلار

منفی یک درصد

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 45292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha