ورود شاخص کل به کانال ۱.۲ میلیون / آیا امروز بورس جمع می‌شود؟

امروز با شروع معاملات بازار سهام شاخص کل متاثر از عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز حدود ۱٫۸ درصد ریزش کرد و کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در دو هفته اخیر روند شاخص کل نزولی بود و امروز نیز با شروع معاملات بازار سهام عرضه در کلیت بازار باعث شد تا شاخص کل کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را نیز از دست بدهد و به یک میلیون و ۲۷۸ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی داشته و کلیت بازار سهام قفل در صف‌های فروش است.

حتی در حال حاضر توانایی خروج از بازار برای سهامداران متضرر شده نیز وجود ندارد و سرمایه آنها در صف‌های فروش قفل شده است و همین اصرار برای فروش سهام نیز باعث به وجود آمدن صف‌های فروش است و نقدشوندگی بازار سهام که یکی از ویژگی‌های مثبت این بازار نسبت به بازارهای موازی بود از بین رفته است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فملی و فولاد مقاومت قیمتی خود را از دست دادند و در کف قیمت با صف فروش سنگین عرضه شدند.

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی صف فروش بالایی دارند و عرضه در این نمادها زیاد است، صندوق پالایشی یکم نیز به دلیل روند نزولی این نمادها با قیمت‌های امروز با وجود تخفیف ۴۰ درصدی ۸ درصد ضرر کرده است. (نبض بورس)

اما به نظر می‌رسد بازار امروز در حال تحرکات مثبت است و موج‌های مثبتی در گروه‌های فلزات اساسی، نمادهای سیتا و امین که دیروز به قیمت زمان عرضه خود رسیده بودند، خودرو، محصولات شیمیایی چون آریا و نوری دیده می‌شود.

ریزش بازار سهام طولانی شده است و از لحاظ تکتیکال باید واکنشی مثبت به ریزش‌های اخیر شاخص کل داشته باشد اما به نظرمی‌رسد واکنش مثبت پایدار بازار سهام تا انتخابات آمریکا به تعویق افتاده است.

۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 4391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha