واردات خودرو چه بلایی بر سر دلار می آورد؟

اکوایران: تصویب لایحه واردات خودروهای کارکرده ممکن است به معنی امیدواری مسئولان از حل مشکل تخصیص ارز آن باشد. این مسأله می‌تواند افزایش نرخ ارز را با توجه به افزایش منابع ارزی دولت محدود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، واردات خودروی کارکرده در روز قبل تصویب شد. اگرچه ‌اما و اگرها پیرامون این طرح تا به حال زیاد بوده است و مشخص نیست که واردات خودروها از چه زمانی آغاز شود ولی تصویب این طرح در این بازه زمانی هم پالس‌هایی برای بازار ارز به ارمغان می‌آورد.

با توجه به مشکل منابع ارزی که پیش از این وجود داشت و حتی خودروسازان داخلی با توجه به افزایش تیراژ از نداشتن ارز کافی گلایه می‌کردند، تصویب قانونی که پیش از این بارها به خاطر نداشتن منابع ارزی کافی کنار گذاشته شده، بدین معنی است که احتمالا مقامات نسبت به گشایش منابع ارزی امیدوارند و شاید بخشی از منابعی که قرار است آزاد شود برای این موضوع اختصاص پیدا کند. این می‌تواند افزایش نرخ ارز را با توجه به افزایش منابع ارزی دولت محدود کند.

از طرفی اگر واردات خودروی کارکرده به نتیجه برسد میتواند همان طور که عرضه خودرو در سامانه یکپارچه بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد دلار ا تحت تأثیر قراردهد چرا که هم خوش بینی به میزان منابع ارزی دولت بالا می رود و هم دولت می تواند با عرضه خودروها نقدینگی در بازار ارز را جذب کند و کاهش دهد، در صورتی که بخشی از نقدینگی در بازار خودرو جذب شود قدرت نقدینگی برای ورود به بازار های موازی کاهش می یابد و کار برای معامله گران افزایشی در بازار ارز سخت خواهد شد.

کار افزایشی های بازار ارز سخت شد

حباب درهم این روزها زیادتر از قبل به پایین کانال هزار تومانی سرک‌ می کشد که نشان میدهد کار بازار برای افزایشی شدن سخت تر شده است.

تزریق اخبار درباره توافق فعلا بازار ارز را کنترل کرده و مانع از رشد قیمت دلارشده است. دلار در دو روز گذشته نتوانسته به کانال ۵۰ هزار تومانی برسد و در ابتدای کانال ۴۹ هزار تومان آرام گرفته است حمایت مهم ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان حمایت مهم پیش روی دلار است.

نیم سکه چه میزان از سقف ریخت؟

نیم سکه پس از آنکه در وورود به کانال ۲۰ میلیون تومانی ناکام ماند با تشکیل الگوی سقف دوقلو نزولی شد و نزدیک ۲۷ درصد کاهش پیدا کرد. در حال حاضر حمایت ۱۵ میلیون تومان مهم ترین حمایت پیش روی نیم سکه است و پس از آن بررسی رفتار سکه درمحدوده ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اهمیت پیدا میکند.

گروه خودرویی تن بازار سرمایه را لرزاند

گروه خودرو این روزها تن بازار سرمایه را می لرزاند، روز قبل هم بازار سرمایه با شایعه گزارش زیانده گروها خودروسازی سردی کرد و شاخص کل بیش از ۱۹ هزار واحد کاهش پیدا کرد، دیروز پس از ساعت معاملات بازار سرمایه، شایعه زیان خودرویی ها به واقعیت پیوست و دو خودروساز بزرگ زیان قابل توجهی را ارایه کردند که باعث شد در شرایطی که برخی تحلیلگران که برای امروز انتظار حمایت شاخص کل را داشتند نسبت به عملکرد بازار سرمایه در روز جاری دچار تردید شوند، حمایت دو میلیون و ۱۳۰ هزار واحد حمایت مهم شاخص کل است که پیش روی شاخص کل است و باید که بازار سرمایه در برخورد با آن چه رفتاری از خود بروز می دهد.

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
کد خبر: 43880

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha