نماینده مجلس: تصمیمات غلط بانک مرکزی در دوران صالح آبادی خسارت‌بار بود

یوسفی گفت: مجلس در تصویب هر قانونی که دولت با نگاه بلندمدت برای ثبات اقتصادی و ارزی به آن نیاز دارد، کوتاهی نخواهد کرد. دولت سیزدهم عملکردهای خوبی داشت و قابل‌تقدیر است، اما تصمیمات غلطی در بانک مرکزی دوران ریاست سابق گرفته شد که خسارت‌بار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی درباره عوامل تأثیرگذار بر کاهش قیمت ارز به خبرنگار ایبِنا گفت: افزایش قیمت ارز در روز تعطیل نشان از غیرعادی بودن آن و به گفته کارشناسان تاثیر و دخالت عوامل روانی دارد. بر همین اساس روی‌دادن این اتفاقات تاثیر فضاسازی درباره نرخ ارز را به اثبات می‌رساند.

وی در ادامه با اشاره با کاهش قیمت ارز ابراز کرد: کاهش قیمت ارز دلایل مختلفی دارد که قسمتی از آن به دیپلماسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دولت مرتبط است. ارتباطات منطقه‌ای و معاهداتی که به دنبال آن در دستور کار قرار گرفته، امیدواری را در فضای اقتصادی برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی بیشتر خواهد کرد.

نماینده مردم اهواز همچنین دراین‌خصوص یادآور شد: نباید فراموش کرد که در کنار استقبال از کاهش نرخ ارز، تمام تلاش خود را باید به کار بندیم تا ضمن حفظ آن در ادامه این روند کوتاهی صورت نگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد خود را در این باره چنین مطرح کرد: ثبات اقتصادی در حفظ و تداوم کاهش نرخ ارز بسیار نقش دارد، بنابراین برای کسب آن نباید تصمیمات خلق‌الساعه گرفت. نیاز است تا راهبردها بر اساس واقعیات اقتصادی باشد و مسئولان هم بدانند که تزریق التهاب به بازار برای هیچ دسته و گروهی سودآور نخواهد بود و تنها نتیجه آن افزایش نگرانی سرمایه‌گذار، بخش خصوصی و کاهش ارزش پول ملی است.

یوسفی در ادامه افزود: مجلس در تصویب هر قانونی که دولت با نگاه بلندمدت برای ثبات اقتصادی و ارزی به آن نیاز دارد، کوتاهی نخواهد کرد. دولت سیزدهم عملکردهای خوبی داشت و قابل‌تقدیر است، اما تصمیمات غلطی در بانک مرکزی دوران ریاست سابق گرفته شد که خسارت‌بار بود.

وی در ادامه ابراز کرد: متأسفانه سبد ارزی در آن مقطع خوب تشخیص داده نشد، البته وجود مباحثی مانند ناآرامی‌ها و فشارهای خارجی این مسئله را تشدید کرد، ولی در کنار آن باید در نظر داشت که با چند نظریه تعدادی از وزرا که اکنون هم در دولت حضور ندارند، سفره مردم کوچک‌تر شد.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 43791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha