افشای جزئیات قرارداد پرسود مسی با عربستان!

فارس : روزنامه آمریکایی مفاد قرارداد ستاره آرژانتینی با دولت عربستان سعودی را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ماجرای «لیونل مسی» و عربستان از دریای سرخ آغاز می‌شود. ستاره آرژانتینی بر لبه قایق نشسته و بر دریای بی‌کران می‌نگرد و آفتاب در سواحل عربستان سعودی در حال غروب است.

یک تصویر در تاریخ نهم می ۲۰۲۲ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) با شرحی به ۲ زبان انگلیسی و اسپانیولی بر صفحه اینستاگرام مسی با بیش از ۴۰۰ میلیون دنبال‌کننده به اشتراک گذشته شد. مسی می‌نویسد: «در حال سیاحت در دریای سرخ. #از_عربستان‌سعودی_دیدن_کنید». چند ساعت قبل او با استقبال وزیر گردشگری عربستان سعودی وارد این کشور شده بود. مقام سعودی نوشته بود این اولین بازدید مسی از عربستان است اما «آخرین نخواهد بود».

مسی که شاید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است، در حال پول درآوردن از همکاری مالی جدید خود بود. این تصویر او از دریای سرخ تقریباً ۲ میلیون دلار برای او درآمدزایی داشت و این اولین گام برای عمل به توافق با عربستان بود که برای او میلیون‌ها دلار بیشتر به ارمغان خواهد آورد.

افشای جزئیات قرارداد پرسود مسی با عربستان!

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرده که به قرارداد مسی که حالا به «یک بازاریاب با حقوق بالا» تبدیل شده، با وزارت گردشگری عربستان سعودی دست یافته است که بر اساس آن این ستاره آرژانتینی ۲۵ میلیون دلار برای سه سال فقط برای چند کار ساده دریافت می‌کند؛ چند حضور تبلیغاتی، چند پست در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سفر تفریحی به عربستان سعودی با خانواده.

البته از او انتظار می‌رود که تصاویر این مسافرت‌ها را با هشتگ‌هایی که مورد خوشایند عربستان سعودی است، با تعداد بی‌شمار طرفداران خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد شرایطی برای مسی در آن گنجانده شده که برای مقام‌های سعودی مهم است؛ او نباید چیزی بگوید که ممکن است وجهه عربستان سعودی را که با انتقادهای حقوق‌بشری گسترده مواجه است، «لکه‌دار» کند.

در طول چند سال گذشته، کشور نفت‌خیز عربستان سعودی برای جلا دادن به تصویر جهانی از خود، میلیون‌ها دلار را هزینه کرده و در این راه از ورزش و چهره‌های ورزشی استفاده کرده است. مثلا آنها باشگاه نیوکاسل در لیگ برتر انگلیس را خریداری کرده‌اند.

سعودی‌ها همچنین میلیون‌ها دلار برای حضور ستاره‌هایی نظیر «کریستیانو رونالدو»، «کریم بنزما» و دیگران در لیگ فوتبال این کشور هزینه کرده‌اند. مسی اما ترجیح داد پیشنهاد آن‌ها را رد کند و راهی آمریکا شود. با این حال این تصمیم اثری بر روابط قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با عربستان سعودی نخواهد داشت.

افشای جزئیات قرارداد پرسود مسی با عربستان!

دیدار دوستانه پاری‌سن‌ژرمن و منتخب ریاض در عربستان

تاکنون، مفاد قرارداد مسی با ریاض محرمانه باقی مانده است. نیویورک تایمز می‌گوید مشخص نیست این قراردادی که از منابع ناشناس به آن دست یافته، همان نسخه‌ای است که مسی با سعودی‌ها منعقد کرده است. این قرارداد که تاریخ آن مربوط به اولین روز سال ۲۰۲۱ است، توسط مسی و برادرش «رودریگو» که به عنوان مدیر تجاری او فعالیت می‌کند، امضا شده اما امضای مقام‌های سعودی در آن دیده نمی‌شود.

مفادی که در این قرارداد آمده، شامل مسیری است که مسی از شبکه‌های اجتماعی خود برای تبلیغ عربستان سعودی و همچنین مسافرت‌های خود به این کشور طی می‌کند. در این قرارداد تعهدات مسی و مبلغی که او بابت عمل به آن‌ها دریافت می‌کند، درج شده است.

طبق این قرارداد، مبلغ ۲ میلیون دلار برای حداقل یک سفر خانوادگی در سال به مدت پنج روز و یا ۲ سفر سالیانه خانوادگی به مدت سه روز به مسی پرداخت می‌شود. هزینه سفر و اقامتگاه پنج ستاره برای حداکثر ۲۰ نفر از اعضای خانواده و دوستان او توسط دولت عربستان سعودی پرداخت می‌شود.

۲ میلیون دلار دیگر برای تبلیغ عربستان سعودی در شبکه‌های اجتماعی مسی برای ۱۰ بار در سال و همچنین تبلیغ گذراندن تعطیلات در این کشور پرداخت می‌شود. ۲ میلیون دلار دیگر برای شرکت در کارزار سالیانه توریسم. مسی و دولت عربستان اولین کارزار را در ماه نوامبر و ویدئوهایی از صحرا برگزار کردند. ۲ میلیون دلار دیگر نیز برای اقدامات خیریه و حضور در مکان‌های عمومی.

روزنامه آمریکایی با بررسی مطالب شبکه‌های اجتماعی مسی و مسافرت‌های او نوشته به نظر می‌رسد ستاره آرژانتینی به قرارداد خود پایبند بوده است. در صفحه اینستاگرام او که ۴۷۰ میلیون دنبال‌کننده دارد، مطالب منظم از تصاویر عربستان سعودی به اشتراک گذاشته شده است.

در سفر ماه می (ماه گذشته میلادی) مسی به عربستان، تصاویری از او به همراه همسر و فرزندانش که در فعالیت‌های خانوادگی مشارکت دارند، منتشر شد. مثلاً نوازش اسب با پسرانش و همسرش، بازی‌کردن در یک شهربازی و نشستن در کنار یک بافنده محلی در حالی که یک کلاه حصیری در دست دارد.

افشای جزئیات قرارداد پرسود مسی با عربستان!

افشای جزئیات قرارداد پرسود مسی با عربستان!

افشای جزئیات قرارداد پرسود مسی با عربستان!

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
کد خبر: 43877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha