همه‌چیز درباره قیمت جدید محصولات ایران خودرو

دنا پلاس اتوماتیک به‌عنوان گران‌ترین خودرو داخلی از این به بعد در کارخانه ۵۵۰ میلیون فروخته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فرارو- قیمت جدید محصولات ایرانخودرو توسط شورای رقابت اعلام شد و حالا می‌دانیم گران‌ترین خودرو داخلی در کارخانه تقریبا ۵۵۰ میلیون فروخته می‌شود. منظورمان دنا پلاس اتوماتیک است که از الان به بعد در نمایندگی‌های فروش ایرانخودرو به‌جای ۵۴۴، نزدیک ۵۵۰ میلیون فروخته می‌شود. آن طرف پژو پارس سال که با کناررفتن ۲۰۶ رسما به ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو تبدیل شده، نسبت به فروردین امسال افزایش قیمت ۱۶ میلیونی را تجربه می‌کند و ایرانخودرو از متقاضیان آن ۲۷۳ میلیون تومان می‌گیرد.

قیمت جدید محصولات ایرانخودرو درحالی توسط شورای رقابت اعلام و منتشر شده که از ۲۸ محصول حاضر در این فهرست، ۲۵ محصول درمقایسه با فروردین امسال حداقل ۴۰۰ هزار تومان و نهایتا ۴۶ میلیون تومان گران شدند و آن طرف ارزش سه مدل از محصولات این کارخانه بین شش تا ۴۴ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

دنا پلاس توربو جوانان بیشترین رشد قیمت را در فهرست جدید شورای رقابت تجربه کرده است. طبق این فهرست قیمت دنا پلاس توربو جوانان معادل ۴۶ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان بیشتر شده که البته تا الان قیمت دنا پلاس توربو جوانان در کارخانه اعلام نشده و دقیقا معلوم نیست این رقم تقریبا ۴۶ میلیونی به کدام قیمت قبلی اضافه می‌شود. بعد از دنا پلاس جوانان، بیشترین رشد قیمت را برای مدل‌هایی مثل تارا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ دستی پانوراما شاهد هستیم.

قیمت تارا اتوماتیک در کارخانه با افزایش ۳۴ میلیون و تقریبا ۴۵۰ هزار تومانی به حدود ۵۲۵ میلیون رسیده است. محصولی که بعد از افزایش قیمتی که در هفته آخر فروردین شاهد بودیم، قیمتش به ۴۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود. پژو ۲۰۷ دستی پانوراما یا همان سقف‌شیشه‌ای هم که تا قبل از انتشار فهرست جدید شورای رقابت، در کارخانه ۳۴۳ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان فروخته می‌شد، حالا با جهش قیمت ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی، نزدیک ۳۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

سورن پلاس گازسوز اما کمترین افزایش قیمت را تجربه می‌کند. مدلی که با تصمیم شورای رقابت قیمتش از ۳۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۳۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و فقط ۳۹۰ هزار تومان بیشتر شده است. اما همزمان با رشد قیمت ۲۵ محصول ایرانخودرو، سه محصول از این کارخانه بین شش تا حدود ۴۴ میلیون ارزان شدند.

دنا پلاس رینگ فولادی بیشتر از سایر محصولات ایرانخودرو ارزان شده است. در فهرست محصولات ایرانخودرو که در سایت این خودروساز منتشر شده، چیزی به اسم دنا پلاس با رینگ فولادی وجود ندارد اما اگر منظور از دنا پلاس رینگ فولادی همان دنا پلاس تیپ یک باشد، آنوقت قیمت دنا پلاس دستی در کارخانه به ٢٨١ میلیون تومان می‌رسد.

قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تنزل پیدا کرده است. اگر رقمی که قبلا خود ایرانخودرو به عنوان قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ اعلام کرده را ملاک قرار بدهیم، آنوقت قیمت جدید پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ در کارخانه به حدود ۳۱۳ میلیون تومان می‌رسد. خرداد امسال اولین مرحله فروش ۲۰۷ با موتور TU۳ با قیمت تقریبی ۳۲۳ میلیون تومان کلید خورد.

پژو ۲۰۷ دستی یکی دیگر از مدل‌هایی است که با انتشار فهرست جدید شورای رقابت، قیمت آن کاهش پیدا کرده است. قرار است از این به بعد قیمت پژو ۲۰۷ دستی در کارخانه حدود ۳۱۲ میلیون تومان باشد. چون تا قبل از تصمیم جدید شورای رقابت، ایرانخودرو پژو ۲۰۷ دستی را نزدیک ۳۱۸ میلیون تومان عرضه می‌کرد.

دنا پلاس اتوماتیک با وجود افزایش هفت درصدی قیمت تارا اتوماتیک همچنان گران‌ترین سواری داخلی در کارخانه است. چون همزمان با رشد ۳۴ میلیونی قیمت تارا اتوماتیک، شش میلیون تومان به قیمت دنا پلاس اتوماتیک در کارخانه اضافه شده است و حالا خرید این محصول از ایرانخودرو، حدود ۵۵۰ میلیون تومان آب می‌خورد.

تارا اتوماتیک از این لحاظ جایگاه دوم را دراختیار دارد و با قیمت تقریبی ۵۲۵ میلیون تومان دومین خودرو گرانقیمت داخلی در کارخانه به‌حساب می‌آید. از طرفی حدود ۱۸ میلیون تومان به قیمت دنا پلاس شش‌دنده در کارخانه اضافه شده و حالا این محصول با قیمت ۴۶۶ میلیون تومان سومین خودرو گرانقیمت داخلی در نمایندگی است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC هم که تا الان معادل تقریبا ۴۱۷ میلیون تومان در کارخانه قیمت داشت، از خرداد امسال به بعد در نمایندگی‌های ایرانخودرو نزدیک ۴۲۳ میلیون تومان فروخته می‌شود و یکی دیگر از مدل‌های گرانقیمت داخلی است.

پژو پارس سال با کنار رفتن ۲۰۶ از خط تولید ایرانخودرو، ارزان‌ترین سواری این کارخانه لقب می‌گیرد. بعد از ماجرای افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو در فروردین امسال، قیمت پژو پارس سال برای خریداران به ۲۵۷ میلیون تومان رسید. حالا شورای رقابت مجوز افزایش ۱۶ میلیونی قیمت پژو پارس سال را صادر کرده و ارزش این محصول به‌عنوان ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در کارخانه به ۲۷۳ میلیون تومان می‌رسد.

قیمت پژو پارس TU۵ در کارخانه تا قبل از اعلام فهرست جدید، ۲۷۳ میلیون تومان و این یکی با افزایش قیمت ۱۸ میلیون تومانی، از این به بعد کمی بیش از ۲۹۱ میلیون فروخته می‌شود. قیمت پژو پارس سال سفارشی (با موتور XUP۷) هم با رشد ۱۳ میلیون تومانی به ۳۰۱ میلیون تومان می‌رسد.

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: 43631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha