دنا متقاضیان خود را سوپرایز می کند / اخبار خوش محصول پرطرفدار ایران خودرو برای بازار

ایران خودرویی ها در صورت های مالی میان دوره ای ۶ ماهه خود خبرهای خوشحال کننده ای برای طرفداران خانواده دنا داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکو ایران، بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می دهد این خودروساز برآورد کرده تا پایان سال جاری حدود ۵۶ هزار دستگاه انواع دنا را برای متقاضیان فاکتور کند. این اتفاق در شرایطی در دستورکار آبی های جاده مخصوص قرار گرفته که این خودروساز در نیمه اول سال جاری حول و حوش ۳۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه از اعضای خانواده دنا را روانه بازار خودرو کرد. بنابراین به لحاظ تیراژ عرضه انواع دنا حول و حوش ۲۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت و به زبان درصد نیز رشد حدود ۵۸ درصدی فروش خانواده دنا در نیمه دوم سال جاری به نسبت نیمه اول را خواهیم داشت. این رشد در تولید انواع دنا نیز قابل مشاهده خواهد بود.

خودروساز کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در نیمه اول امسال حدود ۴۰ هزار دستگاه دنا را در خطوط تولید خود نهایی کرده است. اما برآوردهای مدیران ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز قصد دارد تا در نیمه دوم امسال نزدیک به ۵۸ هزار دستگاه دنا را در خطوط تولید خود تکمیل می کنند. چنانچه آبی های جاده مخصوص بتوانند تا پایان نیمه دوم امسال تولید هدف گذاری شده را محقق کنند به زبان درصد شاهد رشد حول و حوش ۴۵ درصدی در تولید انواع دنا خواهیم بود.

آنچه می توان به عنوان خبر خوش دیگر در زمینه تولید و فروش اعضای خانواده دنا مورد توجه قرار داد، رشد تولید و فروش این خودرو در پایان سال ۱۴۰۲ به نسبت سال گذشته است.

آبی های جاده مخصوص چنانچه بتوانند پیش بینی خود را در نیمه دوم امسال درباره تولید و عرضه دنا محقق کنند با توجه به وضعیت نیمه اول امسال حدود ۹۸ هزار دستگاه دنا را در خطوط تولید خود نهایی خواهند کرد. این تیراژ تولید (در صورت محقق شدن) حدود ۱۶ هزار دستگاه بیشتر از تولید سال گذشته این خودرو محسوب می شود. ایران خودرویی ها سال گذشته حول و حوش ۸۲ هزار دستگاه انواع دنا را تکمیل و از خطوط تولید رهسپار پارکینگ های خود کردند. به زبان درصد ابی های جاده مخصوص در سال جاری با فرض تحقق هدف گذاری صورت گرفته برای تولید دنا در نیمه دوم سال می توانند رشد نزدیک به ۲۰ درصدی را در کارنامه خود ثبت کنند. چنانچه این خودروساز برنامه ریزی خود را در بخش فروش دنا در بازه زمانی مهر تا اسفند ۱۴۰۲ عملیاتی کند، با توجه به فروش دنا در نیمه دوم امسال حدود ۹۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع دنا را به بازار تزریق خواهد کرد. این فروش با توجه به عرضه حدود ۸۴ هزار و ۹۰۰ دستگاهی که تا پایان سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده است از رشد تیراژ نزدیک به ۱۲ هزار و ۹۰۰ دستگاهی و همچنین به زبان درصد از افزایش حول و حوش ۱۵ درصدی حکایت می کند.

با توجه به اخبار منتشر شده می توان گفت ایران خودرویی ها اخبار خوشی را به بازار دنا ارسال کرده و متقاضیان می توانند امیدوار باشند در صورت تداوم آرامش در بازار، روند قیمت دنا شاهد جهش های ناگهانی نباشد. البته فراموش نکنیم علاوه بر تیراژ عرضه، پارامترهای دیگری نیز روی قیمت بازاری خودروها، از جمله دنا، اثرگذار خواهد بود. پارامترهایی مانند نرخ ارز در بازار و نرخ تورم می تواند به رغم تیراژ عرضه مناسب باز هم قیمت های بازاری خودرو را دستخوش تلاطم کند.

۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: 49455

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha