شکست سنگین والیبال ایران از اسلوونی + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از هفته نخست لیگ ملتهای والیبال با نتیجه سنگین ۳-۰ به اسلوونی باخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال یکشنبه ۲۱ خرداد از ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه صبح به مصاف اسلوونی رفت و با نتیجه ۳-۰ شکست خورد تا در رده دهم جدول رده‌بندی بین ۱۶ تیم قرار گیرد و هفته نخست لیگ ملتها را با یک برد، 3 باخت و 4 امتیاز به پایان برساند. اسلوونی نیز به سومین برد خود دست یافت و به رده سوم جدول صعود کرد.

فیلم خلاصه بازی ایران و اسلوونی

والیبال ایران در سه بازی اول خود مقابل ژاپن و لهستان شکست خورده و چین را شکست داده بود.

اما اسلوونی با دو برد و یک باخت به مصاف ایران آمد. این تیم اروپایی در بازی نخست خود ۳-۱ صربستان را برده، در بازی دوم ۳-۰ مغلوب بلغارستان شد و در بازی سوم ۳-۱ از سد فرانسه گذشت.

ترکیب اولیه ایران: سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور.

شکست سنگین والیبال ایران از اسلوونی + فیلم خلاصه بازی

ست اول: ایران ۱۹ - ۲۵ اسلوونی

دو تیم پایاپای بازی را آغاز کردند و با دو امتیاز شریفی، ایران نتیجه را ۳-۳ کرد. امین اسماعیل نژاد با زدن توپ به دست دفاع اسلوونی هفتمین امتیاز ایران را بدست آورد تا ایران ۷-۶ پیش افتد اما اسلوونی به سرعت این امتیاز را جبران کرد. زمانی که اشتباهات ایران بالا رفت، اسلوونی توانست در امتیاز ۱۷ اختلاف پوئن ایجاد کند و دو امتیاز از ایران جلو بیفتد.

با اینکه ایران همچنان در دریافت اشتباه داشت، جواد کریمی با دفاع روی تور امتیاز ۱۷ ایران را در مقابل امتیاز ۲۰ اسلوونی بدست آورد. خط حمله اسلوونی همچنان مهارنشدنی بود. دو امتیاز سرویس پیاپی باعث شد ایران با ۶ اختلاف عقب بیفتد و در نهایت شاگردان عطایی ست نخست را ۱۹ بر ۲۵ واگذار کردند.
شکست سنگین والیبال ایران از اسلوونی + فیلم خلاصه بازی

ست دوم: ایران ۲۳- اسلوونی ۲۵

اسلوونی همچنان از ایران امتیاز سرویس می‌گرفت تا ۳-۱ ست دوم را پیش افتد. استباهات ایران تمامی نداشت و اسلوونی در امتیاز ۶ اختلاف را به ۵ رساند تا حاجی‌پور جانشین اسماعیل نژاد شود و اسفندیار جانشین حسین‌خانزاده شود. در یک رالی دیدنی سرانجام حاجی‌پور نتیجه را ۶-۳ کرد تا ایران امیدوار شود. اسلوونی باز هم اختلاف امتیاز را حفظ کرد و ست دوم را هم در کنترل داشت. با امتیاز سرویس شریفی، ایران اختلاف را کم کرد و در ادامه نتیجه ۱۷-۱۶ به سود اسلوونی شد. با تک دفاع حاجی‌پور ایران برای اولین بار در ست دوم در امتیاز ۱۷ به اسلوونی رسید.

با یک امتیاز از دفاع اسفندیار، ایران ۱۸-۱۷ پیش افتاد تا تعویض‌های بهروز عطایی جواب دهد. آبشار پرقدرت حاجی‌پور ایران را در امتیاز ۲۱ پیش انداخت اما اسلوونی دوباره به بازی برگشت و با حساب ۲۵ بر ۲۳ بازی را به نفع خود تمام کرد.

حاجی‌پور با اینکه در ست دوم به عنوان بازیکن تعویضی به بازی آمد، ۷ امتیاز گرفت.

ست سوم: ایران ۲۳ - ۲۵ اسلوونی

دو تیم ست سوم را پایاپای آغاز کردند و با دو امتیاز شریفی ایران در امتیاز ۷ به اسلوونی رسید. تاین اورنات بازیکن اسلوونی ۲ امتیاز سرویس مستقیم گرفت تا ایران ۱۰-۷ عقب بیفتد و عطایی وقت استراحت بگیرد. ایران در امتیاز ۱۰ بازی را مساوی کرد تا سرمربی اسلوونی هم وقت استراحت بگیرد.

حاجی‌پور همچنان ستاره ایران بود تا ایران ۱۳-۱۱ پیش افتد. اما دریافت‌های بد ایران باعث شد اسلوونی ۱۶ -۱۴ پیش بیفتد. زمانی که نتیجه ۱۸-۱۵ شد، عطایی باز هم وقت استراحت گرفت. اورنات پنجمین امتیاز سرویس را هم از ایران گرفت تا اسلوونی ۲۱-۱۷ جلو بیفتد. اسلوونی که هم در روی تور و هم در توپ گیری خوب کار می‌کرد، در نهایت ۲۵ بر ۲۲ ست سوم را هم برد تا به پیروزی ۳ بر صفر برسد و برنده این بازی شود.

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: 43591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha