قهرمانی در بوندس لیگا پس از ۱۰۳ سال با درخشش شطرنج‌باز ایرانی

تیم شطرنج لینتس با حضور درخشان پرهام مقصودلو برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه به عنوان قهرمانی بوندسلیگای اتریش دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وبسایت اتریشی فولکس‌بلات با ستایش از عملکرد این شطرنجباز ایرانی نوشت: «لینتس با ستارگان بین‌المللی برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رسید. پرهام مقصودلو در این رقابت‌ها بدون شکست ماند و سهم بزرگی در قهرمانی تیمش داشت. لینتس ۱۰۳ سال تمام انتظار لحظه‌ای را کشید که در نهایت شنبه گذشته از راه رسید. این باشگاه که سال ۱۹۲۰ پایه‌گذاری شده است، پس از یازده دور رقابت و ۶۶ مسابقه بدون هیچ شکستی قهرمانی در شطرنج بوندسلیگای اتریش را جشن گرفت و قهرمان شد.

این قهرمانی در حالی برای این باشگاه باسابقه رقم خورد که تنها یک سال از حضورش در بوندسلیگای یک شطرنج می‌گذرد. ستارگان جهانی سهم بسزایی در این قهرمانی داشتند.

این تیم ماکسیم واشیه لاگراو، استادبزرگ فرانسوی و پرهام مقصودلو، قهرمان جوانان جهان، را در ترکیب داشت که قهرمانانی بزرگ به شمار می‌آیند.


قهرمانی در بوندس لیگا پس از ۱۰۳ سال با درخشش شطرنج‌باز ایرانی

میشائیل اشتوتینگر، کاپیتان و رئیس فدراسیون شطرنج ، درباره استراتژی‌ نقل‌وانتقالاتی‌اش گفت: «برای به خدمت گرفتن چنین بازیکنانی ابزار مالی کافی نیست. آنها به مسایل جنبی هم اهمیت زیادی داده و می‌خواهند احساس راحتی هم داشته باشند.

در مورد مقصودلو بودن یک غذایی محلی برگ برنده بود: «در جریان رقابتی در تیرول اتریش او به غذایی اتریشی و بویژه جنگل‌های آنجا علاقمند شد.» اشتوتینگر همچنین از در جریان بودن گفتگوها برای برگزاری رویدادهای بزرگ در آینده نزدیک در اتریش خبر داد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۲
کد خبر: 41582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha