مقصودلو تنها شطرنج‌باز ایرانی پیروز در مرحله سوم جام جهانی

در مرحله سوم جام جهانی شطرنج، مقصودلو به پیروزی رسید و این در حالی بود که دانشور و طباطبایی بازی را به حریفان خود واگذار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در دیدارهای اول از مرحله سوم جام جهانی شطرنج ۲۰۲۳ که در باکو در حال برگزاری است، پرهام مقصودلو، مرد شماره ۱ شطرنج ایران به مصاف حریف آلمانی خود رفت و موفق شد به پیروزی برسد.

مرد شماره ۱ شطرنج ایران درحالی به پیروزی دست یافت که ملی پوش ایران با ریتینگ ۲۷۱۹ در این مسابقات حضور دارد. حریف او در این دور دارای ریتینگ ۲۶۶۸ بود.

بردیا دانشور دیگر ملی پوش شطرنج ایران که موفق شد در مرحله دوم جام جهانی سوپر استاد بزرگ روس را شکست دهد، در دور سوم این رقابت‌ها مقابل حریف اماراتی بازی را واگذار کرد.

همچنین سید محمد امین طباطبایی مرد شماره ۲ شطرنج ایران هم در این دور از مسابقات به مصاف حریف آلمانی خود رفت و شکست خورد. این شکست درحالی برای ملی پوش ایران به دست آمد که او با ریتینگ ۲۶۸۹ در این مسابقات شرکت کرده است. حریف آلمانی او در این دور دارای ریتینگ ۲۶۹۰ بود.

به گزارش ایسنا، باتوجه به پیروزی مقصودلو، این شطرنج باز در صورت تساوی در بازی دوم خود که فردا (یکشنبه) دنبال می شود می تواند به مرحله چهارم جام جهانی صعود کند. بردیا دانشور و سید محمد امین طباطبایی برای باقی ماندن در این مسابقات باید فردا مقابل حریفان به پیروزی برسند تا تکلیف صعود به دیدار سوم این مسابقات کشیده شود.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 45692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha