صعود مقصودلو به مرحله چهارم جام جهانی شطرنج/ وداع زود هنگام طباطبایی با جام جهانی

در مرحله سوم جام جهانی شطرنج، مقصودلو به تساوی رسید و موفق شد به مرحله چهارم این مسابقات صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در دیدارهای دوم از مرحله سوم جام جهانی شطرنج ۲۰۲۳ که در باکو در حال برگزاری است، پرهام مقصودلو، مرد شماره ۱ شطرنج ایران به مصاف حریف آلمانی خود رفت و به تساوی رسید.

مرد شماره ۱ شطرنج ایران درحالی به تساوی دست یافت که این شطرنج باز در دیدار اول موفق شده به پیروزی برسد. ملی پوش شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۱۹ و با ثبت یک پیروزی و یک تساوی مقابل حریف آلمانی، موفق شد به مرحله چهارم جام جهانی صعود کند.

بردیا دانشور دیگر ملی پوش شطرنج ایران در دیدار اول خود از دور سوم این رقابت‌ها مقابل حریف اماراتی بازی را واگذار کرد. ملی پوش شطرنج ایران در دیدار دوم خود درحالی مقابل حریف اماراتی حاضر شد که شطرنج باز ایران برای باقی ماندن در این مسابقات تنها بایدبا پیروز می شد. بردیا دانشور موفق شد در بازی دوم خود به پیروزی برسد تا تکلیف صعود این شطرنج باز به بازی تکمیلی کشیده شود.

همچنین، سید محمد امین طباطبایی مرد شماره ۲ شطرنج ایران، در مرحله سوم در هر دو بازی خود (دیدار اول و دوم) از حریف آلمانی شکست خورد و از صعود به دور بعدی جام جهانی باز ماند. طباطبایی درحالی از جام جهانی شطرنج وداع کرد که این شطرنج باز با ریتینگ ۲۶۸۹ در مسابقات دست به مهره شده بود.

طباطبایی در صورت برد در این مسابقه می توانست مقابل مگنوس کارلسن مرد شماره ۱ شطرنج دنیا در مرحله چهارم جام جهانی بازی کند که با این باخت این اتفاق رخ نداد.

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 44351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha