شطرنج با چشمانی بسته/ کارلسن با چشم بند، قهرمان زیر ۸ سال جهان را شکست داد + فیلم

مگنوس کارلسن، بازیکن شماره یک شطرنج جهان، بدون اینکه به صفحه مسابقه نگاه کند، مارک لاری، قهرمان زیر ۸ سال جهان را در یک بازی نمایشی شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا در دیداری در کشور فرانسه توانست قهرمان زیر ۸ سال جهان را شکست دهد. کارلسن که با مهره سفید در این رقابت بازی‌ می‌کرد در طول بازی چشم بند داشت. مرد شماره یک شطرنج دنیا حرکت‌های خود را برای شخص سومی که مهره در دست داشت، می‌خواند تا بازی را از جانب او ادامه دهد. قهرمان شطرنج جهان باید حرکات مهره‌ها و موقعیت بعدی مهره‌ها را در ذهنش تصور می‌کرد.

فیلم این مسابقه را ببینید

کارلسن اعتراف کرد که در مواقعی در این رقابت مشکل داشت اما در نهایت باز هم مقابل استعداد جوان فرانسوی پیروز شد.

کارلسن پس از پایان بازی به حرکات بد حریف نوجوان اشاره کرد. مرد شماره یک شطرنج جهان پس از پیروزی برای لاری ۹ ساله حرکات را توضیح داد. لاری در سال ۲۰۱۴ متولد شده و در رتبه دوم زیر ۹ سال شطرنج جهان قرار دارد. در کارنامه این شطرنج باز نوجوان نایب قهرمانی زیر ۸ و ۹ سال اروپا و قهرمانی زیر ۸ سال جهان دیده می‌شود.

بازی شطرنج با چشم بسته برای شطرنج بازان برتر جهان چندان سخت نیست زیرا هنگام بازی شطرنج معمولی، بازیکن باید پس از هر حرکت، حرکات بعدی را در سر خود تصور و محاسبه کند. پس از هر بازی، آنها همچنین می‌توانند به طور کامل تحولات را به خاطر بیاورند تا با حریفان خود گفتگو کنند.

تیمور گاریف، استاد بزرگ ۳۵ ساله رکورد انجام ۴۸ بازی شطرنج را به طور همزمان دارد. او سال ۲۰۱۶ با چشم بند مقابل حریفان حاضر شد. گاریف در این رویداد ۳۵ برد، ۷ تساوی و ۶ باخت به دست آورد.

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 48739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha