پنج گزینه سرمربیگری تیم ملی رسما مشخص شدند

فدراسیون فوتبال این روزها در تدارک انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان است و در همین راستا روی گزینه‌هایی به جمع بندی رسیده و در حال مذاکرات با آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مهدی محمدنبی در نامه‌ای رسمی به پنج مربی خواهان ارائه برنامه از سوی آنها برای هدایت تیم ملی شده است. امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، مهدی تارتار و حسین فرکی گزینه‌هایی هستند که باید تا هفتم اسفند برنامه‌های خود را به فدراسیون ارائه کنند.

گفته می‌شود فدراسیون فوتبال علاوه بر گزینه‌های داخلی که معرفی کرده، مذاکرات را تا روز سه شنبه با شش گزینه خارجی نیز دنبال خواهد کرد.

بین گزینه‌های خارجی دو مربی در داخل لیگ برتر ایران در حال حاضر در حال فعالیت هستند. مورایس سرمربی سپاهان یکی از این گزینه‌هاست که درخواست فدراسیون به این باشگاه برای اعلام برنامه‌ها ارسال شده است. سرمربی اسپانیایی تراکتور نیز دیگر گزینه خارجی نیمکت تیم ملی محسوب می‌شود. خمز که در این فصل به ایران آمده و هدایت تراکتور را عهده‌دار شده، توانسته عملکرد فنی مثبتی روی آنها گذاشته و شرایط مناسبی را دنبال کند و به واسطه کارنامه‌ای که در لالیگا دارد، جزو گزینه‌های نیمکت تیم ملی نیز قرار گرفته است.

اما گزینه سوم تیم ملی نیز اسپانیایی است؛ فیلیکس سانچز مربی‌ای نام‌آشنا برای فوتبال ایران محسوب می‌شود که پروژه بزرگ خود از سال ۲۰۰۶ در قطر استارت زد و در نهایت اما با ناکامی در جام جهانی ۲۰۲۲ از سمت خود کنار رفت. سرمربی تیم ملی قطر که گفته می‌شود انقلابی بزرگ از نظر ساختار در این کشور برای فوتبال‌شان شکل داده بود و اکنون نیز موردتوجه فدراسیون فوتبال و مهدی تاج قرار گرفته است.

به جز این سه گزینه، سه مربی دیگر خارجی نیز موردتوجه تیم ملی ایران و فدراسیون فوتبال قرار دارند که فدراسیون فعلا قصد افشای نام آنها را ندارد و از طریق لینک‌های خود در حال مذاکره و در اختیار گرفتن برنامه و شرایط آنها برای حضور روی نیمکت تیم ملی است. مربیانی از اسپانیا، هلند و ایتالیا!

۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
کد خبر: 39702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha