جزئیات حادثه برای پرواز نجف-مشهد/مسافران به هتل منتقل شدند

طبق اعلام معاون سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز نجف به مشهد به‌دلیل نقص فنی از سفر انصراف داده بود و مسافران به هتل منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ساعتی پیش اخباری مبنی‌بر خارج شدن هواپیمای ایرلاین آتا از باند در پرواز نجف-مشهد به شماره ۶۶۴۴ منتشر شد که البته تلفات جانی نداشت.طبق اعلام معاون سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز نجف به مشهد به‌دلیل نقص فنی از سفر انصراف داده بود و مسافران به هتل منتقل شدند.

حسن خوشخو -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- ضمن تایید این خبر به ایسنا گفت: پرواز آتا از نجف به مشهد هنگام پرواز قبل از تیک‌آف به‌علت نقص فنی از تیک‌آف انصراف داد و به پارکینگ برگشت و مسافران به هتل منتقل شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هواپیمای آتا پس از رفع نقص، امروز شنبه حدود ۱۱ صبح مسافران را به مشهد منتقل می‌کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم گفت: خلبان پرواز شماره ۶۶۴۴ از مبدا نجف به مقصد مشهد بعد از دریافت خطای تایر و هنگام تاکسی وِی در باند فرودگاه از پرواز منصرف شد.محمد محمدی در تشریح جزئیات حادثه برای هواپیمای آتا در نجف در ساعت ۲۰ امشب، گفت: خلبان این هواپیما که بعد از تاکسی وِی قبل از انجام تیک دچار نقص فنی در لاستیک شد، با دریافت اِرورِ تایر از پرواز انصراف داد.

وی اظهار کرد: چرخ‌های جلوی پرواز دچار لرزش شد و تصمیم خلبان بر اساس دستورالعمل‌های پروازی در این شرایط ریجکت (توقف) پرواز روی باند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تصمیم خلبان بعد از دریافت خطای لاستیک درست بود، افزود: در این عملیات پروازی، خروج از باند رخ نداده است و به مسافران نیز صدمه‌ای وارد نشد.

وی همچنین شایعات مربوط به انفجار و انحراف به سمت باند را تکذیب کرد.

محمدی بخش درباره سرنوشت مسافران پرواز نجف به مشهد، گفت: مسافران به هتل فرستاده شدند و صبح فردا هم قرار است هواپیمایی آتا با یک پرواز جایگزین، مسافران را به مشهد منتقل کند و تا آن زمان طبق آئین نامه حقوق مسافر وظیفه پذیرایی و اقامت بر عهده شرکت هواپیمایی است.

۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
کد خبر: 39175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha