تاکسی های هوایی مشابه هواپیماهای تجاری هستند

کارشناس هوانوردی عمومی با بیان اینکه تاکسی های هوایی مشابه هواپیماهای تجاری هستند، بیان کرد: این هواپیماها از لحاظ ایمنی قابل استفاده در کشور نیز هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، آرمان بیات عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی در یک برنامه تلویزیونی گفت: در واقع خطوط هوایی و یا شرکت‌های هواپیمایی که می‌شناسید در بحث ایرلاین ها، هواپیماهای بزرگ مسافربری هستند که برحسب برنامه بین دو مسیر رفت‌وآمد می‌کنند؛ اما در بحث تاکسی هوایی به‌صورت غیر برنامه‌ای و دربستی پرواز بین دونقطه هم انجام می‌شود که عمدتاً با هواپیماهای کوچک است.

وی افزود: این فرایند بخش مهمی از حمل‌ونقل هواپیماهای کوچک و هوانوردی عمومی است که در مسیرهای کوتاه انجام می‌شود و در مسیرهای بلند هم ‌اسم ایرچارتر می‌گیرد که بحث استراتژیک در توسعه حمل‌ونقل هوایی در تمام دنیاست و در اصل پشتوانه تمام خطوط هواپیمایی کشورهاست.

بیات عنوان کرد: در مورد زیرساخت لازم است بگویم اگر در حمل‌ونقل جاده‌ای، وسایل نقلیه را بین اتوبوس، وانت و غیره مثل ماشین‌های سنگین و سبک تقسیم کنیم، در ساختار هوایی هم از جهت ساخت و کاربری بسیار شبیه به حمل‌ونقل جاده‌ای است. درواقع ایر لاینها همان اتوبوس‌ها هستند که برای خدمت‌رسانی به کار گرفته‌شده‌اند و ما متأسفانه در طی چهاردهه گذشته اصلاً به هواپیماهای کوچک و سبک نرسیدیم، مثل‌اینکه جاده داشته باشید و فقط از اتوبوس استفاده کنید.

عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی گفت: این پروژه به‌صورت زیرساختی در حال طراحی و بهینه‌سازی است و در کنار آن امیدواریم این طرح بعداً بتواند باعث ایجاد شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک شود.

بیات در خصوص کاربری تاکسی های هوایی گفت: ازلحاظ ایمنی هم سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس اسناد قابلیت پروازی که صادر می‌کند، قابل‌استفاده است و مشابه هواپیماهای تجاری است.

وی گفت: در بحث استفاده از هواپیماهای خصوصی، شما این حق را دارید هر زمان به هرکجا و طبق برنامه خودتان و به شکل دربستی حرکت کنید اما در ایرلاین ها باید سفر را مطابق با برنامه از پیش تعیین‌شده و همراه با مابقی مسافران انجام دهید.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
کد خبر: 6792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha