شوک هزار تومانی دیدار امیرعبداللهیان و بورل به قیمت دلار + عکس

نرخ از پس از دیدار برجامی دیپلمات‌های ارشد ایران و اتحادیه اروپا در اردن، هزار تومان کاهش یافت و به کانال ۳۸ بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فردای اقتصاد: دلار امروز با افتی هزار تومانی به کانال ۳۸ هزار تومان برگشت. دیدار امیرعبداللهیان و بورل (هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین) در اردن و توافق دو طرف بر باز نگه داشتن کانال ارتباطی و احیای برجام بر اساس مذاکرات وین موجب شد تا نرخ ارز با ۲.۵ درصد کاهش، جدی‌ترین افت ۳ ماه گذشته را تجربه کند.

دلار دیروز با صعود تا ۳۹۸۸۰ تومان در چند قدمی ۴۰ هزار تومان شدن قرار گرفته بود که حکایت از بی‌واکنشی دلار به سیگنال‌های برجامی ایران و آمریکا داشت. اما امروز نرخ ارز تا کف ۳۸۸۵۰ تومان نزول یافت که البته تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۶) با کمی رشد به ۳۸۹۳۰ تومان رسیده است.

شوک دیدار امیرعبداللهیان و بورل به قیمت دلار؟

نگاه برخی فعالان بازار ارز به اخبار برجامی جدید آن است که بار دیگر رسیدن دلار به مرزهای روانی موجب به تکاپو افتادن دولت برای ارسال سیگنال‌های مثبت برجامی شده است. از این جهت، این عده از معامله‌گران فعلا تا شنیدن اخبار جدی‌تر از احتمال توافق چندان جدی در سمت فروش قرار نمی‌گیرند. هر چند این دسته از فعالان، به دقت اخبار برجامی را رصد خواهند کرد.

گروه دیگری نیز با تاکید بر آنکه برای جلوگیری از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت چندان گزینه بهتری به جای احیای برجام وجود ندارد، خوشبین هستند که این بار مذاکرات ثمر داشته باشد.

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 36987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha