یک سر و هزار سودای ۲ معاون وزیر ورزش!

پولادگر و کاظمی‌پور با انتخاب به عنوان نایب رییس مردان و زنان کمیته ملی پارالمپیک هم باید وظایف سنگین و بر زمین مانده خود در وزارت ورزش را به دوش بکشند و هم وقت و تمرکز کافی برای پیشبرد فعالیت‌های جامعه جانبازان و معلولان اختصاص دهند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک ۲۲ آذر برگزار شود و نامزدهای مختلف برای تصدی پست ریاست، نایب رییس، بازرس، خزانه‌دار و هیات اجرایی ثبت نام کردند و در بین ثبت نام کنندگان نام محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برای تصدی پست نایب رییس مردان کمیته ملی پارالمپیک و مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان برای تصدی پست نایب رییس بانوان کمیته ملی پارالمپیک به چشم خورد و در نهایت نیز هر ۲ توانستند با کسب رای از مجمع به عنوان نایب رییس مردان و نایب رییس بانوان کمیته ملی المپیک انتخاب شوند.

پولادگر؛ یک پای در وزارت و یک پای در پارالمپیک!

۱۸ دی ماه سال گذشته بود که پولادگر از سوی وزیر ورزش و جوانان به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه منصوب شد و در حکم ابلاغی حمید سجادی به پولادگر آمده بود؛ با توجه ویژه به قانوان اهداف و وظایف وزارت متبوع، در رعایت اصول "عدالت محوری"، "انقلابی‌گری"، "مردم‌داری"، "پاکدستی و فسادستیزی" و "قانون‌مداری" دولت سیزدهم در سازماندهی امور فدراسیون‌ها، هیات‌های ورزشی و باشگاه های ورزشی موجبات ارتقاع سطح کمی و کیفی فعالیت های ورزشکاران، مربیان و خصوصا قهرمانان را در عرصه های ملی، آسیایی و جهانی را فراهم کنید.

اما واکنش پولادگر نسبت به انتقادات پس از پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک اینگونه بود: می‌دانید که نایب رئیسی شغل به حساب نمی‌آید و در یک جمله وظایف نایب‌رئیس در زمان غیبت رئیس که وظایفش شروع می شود، شغل محسوب می‌شود، حضور من و دیگر معاون وزیر ورزش در کمیته ملی پارالمپیک با رخصت از وزیر ورزش و جوانان رخ داده است و برعکس انتقادهایی است که صورت می‌گیرد.

با این وجود اما محمد پولادگر علی‌رغم انتقادات کارشناسی مطرح شده در نهایت عزم خود را برای حضور در کمیته ملی پارالمپیک جزم کرد و با کسب ۳۷ رای از ۵۱ رای ماخوذه به مدت ۴ سال نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک مردان شد تا وظیفه‌ سنگین دیگری به مسئولیت‌های بی‌پایانش در ورزش قهرمانی اضافه شود.

یک سر و هزار سودای ۲ معاون وزیر ورزش!

کاظمی‌پور نیامده سر از ۲ رکن ورزش کشور درآورد!

در سوی دیگر نیز مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از حساس‌ترین معاونت های وزارت ورزش و جوانان برای تصدی پست نایب رییس بانوان کمیته ملی پارالمپیک اقدام کرده است. کاظمی پور نیز از ۷ دی ماه سال گذشته از سوی سجادی به عنوان معاون در حوزه بانوان کار خود را آغاز کرد و حال پس از گذشت حدود ۱۱ ماه وی نیز قصد حضور در پست نایب رییسی بانوان کمیته ملی پارالمپیک را دارد.

در حکم وزیر ورزش و جوانان برای کاظمی پور نیز آمده بود: انتظار است ضمن توجه به قوانین و مقررات مربوطه و بهره‌گیری از نظرات صاحب نظران و دست‌اندرکاران در زمینه برنامه‌ریزی جهت عمومی کردن و نهادینه کردن ورزش در بین خانواده‌ها و بانوان کشور، حضور عزتمند بانوان در صحنه‌های بین‌المللی با رویکرد عفاف و حجاب و نمایش توانمندی‌های زنان ایرانی در فرهنگ غنی و پویای اسلامی و توجه به سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در راستای افزایش سهم بانوان در ورزش کشور تلاش کنید.

در بخش بانوان نیز مریم کاظمی پور با کسب ۳۰ رای از ۵۱ رای ماخوذه نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک شد تا علاوه بر چالش‌های حل نشده ورزش بانوان از این به بعد وظایف سنگینی را نیز در ورزش جانبازان و معلولان عهده‌دار شود و مشخص نیست که چگونه می‌تواند در شرایطی که بخش عمده فعالیت‌ها در ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان روی زمین مانده، مسئولیت‌های جدید را در کمیته پارالمپیک، پاسخگو باشد!

مریم کاظمی‌پور نسبت به انتقادات پس از پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک، عنوان کرد: با توجه به اینکه در وزارت بخش سیاست‌گذاری در سطح کلان ورزش بانوان صورت می‌گیرد و در بخش‌های غیر از حوزه بانوان نیز به همین منوال است، تصور می‌کنم فعالیت همزمان در این دو سمت، ‌هم راستا و در طول یکدیگر باشند و این فرصت خدمتگزاری کمک کند.

یک سر و هزار سودای ۲ معاون وزیر ورزش!

نارضایتی پنهان رییس جدید پارالمپیک

غفور کارگری، پس از انتخاب به عنوان رییس جدید کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این پرسش که ۲ معاون وزیر به عنوان نواب رییس انتخاب شدند و با توجه به مشغله هایی که دارند، این مسئله مشکل ساز نمی شود؟ تصریح کرد: از جهت مشغله داشتن آنها نگاه کنیم، چرا شاید مقداری دچار مشکل شویم اما ما مثبت نگاه می کنیم و دو معاون وزیر، نواب رییس کمیته ملی پارالمپیک شدند و حامیان خوبی برای ورزش پارالمپیک هستند. علاوه بر این قبل از انتخابات با کسانی که برای نواب رییس ثبت نام کردند، صحبت و نظرم را عرض کردم مبنی براینکه در صورت انتخاب بنده انتظار گذاشتن وقت کافی برای پیشبرد کارها دارم چون کار سختی در پیش داریم و جایگزین مرد بزرگی به نام خسروی وفا شده ایم و باید جایگرین خوبی باشیم و اهداف پارالمپیک را خوب پیش ببریم.

این اظهارات نشان می‌دهد که رییس جدید کمیته ملی المپیک از حضور همزمان نایب رییس زنان و مردان خود در وزارت ورزش و جوانان چندان راضی نیست و اگر او تصمیم گیرنده بود ترجیح می‌داد که نواب رییسش صرفا در کمیته ملی پارالمپیک مشغول به فعالیت باشند یا حداقل افرادی باشند که مسئولیت‌های سنگینی در وزارت ورزش بر عهده آن‌ها نباشد تا با فراغ بال بیشتری به توسعه و پیشرفت ورزش جانبازان و معلولان کمک کنند.

مسئله مهم‌ در مورد حضور همزمان پولادگر و کاظمی‌پور لطمه به ورزش قهرمانی و ورزش بانوان کشور است! اینکه آیا این دو هیچ کار بر زمین مانده‌ای در وزارت ورزش و جوانان نداشتند که سودای حضور در کمیته‌ملی پارالمپیک با ماهیتی متفاوت را پذیرفتند و علی‌رغم وجود انتقادات از تصمیم خود بر نگشتند و حال باید به صورت همزمان در دو جبهه امور را پیش ببرند در حالی که به تنهایی طی حدود ۱۱ ماه گذشته کارنامه موفقی در ورزش نیز از خود به جای نگذاشته‌اند؟ آیا بهتر نبود وزیر ورزش و جوانان با حضور دو معاون خود در کمیته‌ ملی‌ پارالمپیک مخالفت و به آن‌ها تکلیف می‌کرد به صورت تمام وقت و ویژه به حل مشکلات موجود در ورزش قهرمانی و بانوان کشور که شمار آن‌ها کم نیست بپردازند و در راستای بهبود وضعیت فعلی ورزش تلاش کنند؟

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 36669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha