حمله مجدد دبیر به معاون وزیر ورزش / پولادگر نه درکی از کشتی دارد و نه کار اجرا بلد است

رییس فدراسیون کشتی بار دیگر از معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش انتقاد کرد و گفت: گروهی در وزارت ورزش نمی‌خواهند کشتی موفق شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از فدراسیون کشتی، بیستمین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون کشتی صبح امروز با حضور اعضاء در محل سالن جلسات ساختمان شهید جعفر جنگروی (فدراسیون کشتی) برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمدرضا طالقانی، محمدجواد خسروی، امیر محسنی، عبدالمهدی نصیرزاده اعضای هیئت رئیسه، ابراهیم مهربان دبیر، هوشنگ محمودی خزانه دار، غلامعباس اکبرنژاد حراست و احسان فرید بازرس فدراسیون برگزار شد، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گزارش کاملی از روند کارهای انجام شده در مدت ۳ ماهه گذشته ارائه داد و برنامه های جاری و آینده فدراسیون را تشریح کرد.
در ادامه علیرضا دبیر با بیان اینکه بیش از ۸۲ درصد مدال های ورزش ایران را کشتی کسب کرده است گفت: متأسفانه بار مدال آوری ورزش کشور را کشتی به دوش می کشد اما در زمان تقسیم بودجه، دریافتی فدراسیون کشتی به هیچ وجه با مدال آوری آن همخوانی ندارد.
دبیر ادامه داد: من مشکل شخصی با کسی ندارم اما در وزارت ورزش جریانی به دنبال این هستند که کشتی بالا نرود و تا کشتی می خواهد حرکت کند به دنبال زدن آن هستند، در حالی که کشتی جزئی از فرهنگ و میراث ایران است و همه باید برای اعتلای آن تلاش کنیم.
وی گفت: ما در ۵ رده نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان تیم به مسابقات رسمی بین المللی اعزام می کنیم که اگر دو رشته آزاد و فرنگی را درنظر بگیریم ما در ۱۰ رده تیم های ملی را به مسابقات اعزام می کنیم و برای آماده سازی همین تیم ها نیز نیاز به برگزاری اردوهای چندماه است.
دبیر افزود: به عنوان مثال می گویم در تابستان ۴۰۰ کشتی گیر در خانه های کشتی هر روز اردو داشتند و هزینه تغذیه، اسکان، مکمل و پوشاک ورزشی داشتیم بعلاوه آن باید هزینه اعزام، اعم از تهیه بلیت هواپیما، هزینه هتل و هزینه های ثبت نام را نیز به دلار و یورو پرداخت کنیم.
رئیس فدارسیون کشتی خاطرنشان کرد: ۱۱۵ قهرمان جهان و المپیک را داریم که ۳۰۵ مدال برای ورزش کشور کسب کرده اند و اگر به این جمع، دارندگان مدال های آسیایی و بازی های آسیایی را اضافه کنیم که تعداد آن چندین برابر خواهد شد.
وی ادامه داد: با این اوصاف بودجه کشتی با مدال آوری و افتخاراتش تطابق ندارد و به نظرم پولادگر درکی از کشتی ندارد و کار اجرا نیز بلد نیست و این ها یک گروه در وزارت ورزش هستند که ضد کشتی حرکت می کنند و نمی توانند افتخارات کشتی را ببینند. من به آن ها می گویم خُب شما چرا حسادت می کنید، بیایید و مثل کشتی شوید.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: کشتی موتور محرک ورزش ایران است، هر زمان که کشتی نتیجه گرفته سایر رشته ها نیز بالا آمده اند و هر زمان که کشتی افت کرده ورزش ایران افت کرده است.
دبیر در مورد ساخت و سازهای انجام شده گفت: این از لطف خدا بوده است، وزیر ورزش روسیه به همراه اسماعیل احمدی که خدا رحمتش کند چند هفته پیش از امکانات کشتی بازدید کرده بودند و دکتر سجادی به من گفته بود که وزیر ورزش روسیه پس از دیدن امکانات کشتی کشور واقعا شگفت زده شده بود و بیان کرده بود که نصب سردیس و تصاویر شهداء در کمپ تیم های ملی، نشان می دهد که فدراسیون کشتی نه از نظر جسمی و فنی، بلکه از نظر روحی نیز بر روی قهرمانان خود کار می کند و این به موفقیت آن ها بسیار کمک می کند.
دبیر با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان هنوز جوایز سال ۱۴۰۰ کشتی گیران را نداده گفت: دلار در آن زمان ۲۵ هزار تومان بود و وزارت ورزش نیز جوایز را به صورت سکه پرداخت نمی کند و یک مصوبه ریالی برای آن دارد که مثلا به قهرمان جهان ما ۸۰ میلیون تومان جایزه می دهند و الان که دلار نزدیک به ۶۰ هزار تومان شده، دیگر آن پول ارزشی ندارد.
وی ادامه داد: ما باید خودمان درآمد داشته باشیم تا بتوانیم با مصوبه هیئت رئیسه جوایز میلیاردی به قهرمانان خود بدهیم، چرا که این کار باعث انگیزه در ورزشکاران می شود و کشتی گیری که جوایز خود را به موقع دریافت نکند، انگیزه ای برای کار کردن ندارد.
وی ادامه داد: هیئت رئیسه ما و مصوبات آن قوی است و ما برای کار قدرت عمل زیادی داریم. من برای مدتی مهمان کشتی هستم اما تا روزی که در خدمت کشتی هستم تمام تلاشم را برای بزرگی آن می کنم تا یک الگو برای سایرین باشیم.
رئیس فدراسیون کشتی در مورد چرخه ی انتخابی گفت: خدا رو شکر دو سالی است که چرخه ی قانونمندی در کشتی داریم و هیچ کشتی گیری نمی تواند بگوید که حق من خورده شده و طبق آن چرخه اگر حقی از کسی ضایع شود می تواند شکایت کند.
دبیر ادامه داد: چرخه ما ۷ ماه زمان می برد تا کشتی گیران دریک آمادگی نسبی قرار بگیرند و زمان ورود هر کشتی گیر در چرخه مشخص است، تیم های ما تاکنون به چندین تورنمنت اعزام شده اند و در حال حاضر هم تیم های آزاد و فرنگی نیز راهی بلغارستان شده اند.
دبیر تصریح کرد: در جام جهانی باید شرکت می کردیم و در ادامه در مسابقات قهرمانی آسیا می بایست شرکت کنیم چراکه اتحادیه جهانی قانونی دارد که اگر در این مسابقات شرکت نکنیم، نمی توانیم در رقابت های جهانی و در پی آن در بازی های المپیک حضور داشته باشیم و به همین خاطر باید تیم های ما به این رقابت ها اعزام شوند و این نیز خود یک هزینه اضافی برای ما است. به نظر من سطح مسابقه ای مانند یاریگین بسیار بالاتر از مسابقات قهرمانی آسیا است و شرکت کشتی گیران ما در این مسابقات به نفع آن ها است و مسابقات قهرمانی آسیا برای کشتی ایران آورده ای ندارد.
دبیر تصریح کرد: مسابقات جام باشگاه ها نیز توسط اسپانسر انجام شد و تمامی هزینه های آن با بانک شهر بود و ما فقط خوابگاه و اسکان را دادیم. اما این مسابقات برای قهرمانان ما از نظر مادی منفعت داشت و برای همین با برگزاری آن موافقت کردیم، البته حمایت بانک شهر از کشتی نیز قابل تقدیر است و آن ها نیز از این همکاری راضی بوده اند.
وی ادامه داد: در چند سال پیش لیگ کشتی بسیار کم رنگ شده بود و کشتی گیران از منفعت مالی کمی برخوردار بودند اما خوشبختانه آقای نصیرزاده در لیگ خوب کار کرد و در حال حاضر لیگ پول ساز نیز شده است. بعنوان مثال حسن یزدانی امثال در لیگ توانست قراردادهای میلیاری ببندد و کار باید به شکلی باشد که قهرمانان کشتی منفعت بسیار خوبی از لیگ ببرند.
رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه در بدو ورودش به فدراسیون بیش از ۲۰۰ هزار فرانک به اتحادیه جهانی بدهکار بودیم اما در حال حاضر مبلغ خوبی از اتحادیه طلبکار هستیم گفت: به دلیل اینکه نمی توانیم مراودات مالی با اتحادیه داشته باشیم، جوایز کشتی گیران بعنوان طلب فدراسیون کشتی محسوب می شود و خودمان معادل دلاری آن را به کشتی گیران اهداء می کنیم، بعنوان مثال ۷۰ هزار دلار جایزه فرنگی کاران بود که فدراسیون پرداخت کرد و این طلب فدراسیون از اتحادیه شد و این مبالغ در مسابقاتی که اتحادیه جهانی برگزار می کند، بعنوان حق شرکت و هزینه های هتل از حساب ما کم می شود.
دبیر دیگر اقدامات فدراسیون را چاپ کتاب شهداء و قهرمانان کشتی عنوان کرد و گفت: تا روزی که در کشتی هستم کتاب شهدای کشتی گیر چاپ می شود و تمامی هزینه های آن نیز خارج از بودجه کشتی است. نحوه نگارش این کتاب ها نیز با ادبیات عامیانه و کشتی گیری است تا گیرایی لازم را داشته باشد و اگر بچه های ما با خواندن این کتاب ها، متدین و خداترس شوند از خلاف دوری می کنند و به جای ۴ مدال، ۸ مدال می گیرند.
وی ادامه داد: در کنار آن، کتاب قهرمانان کشتی نیز در حال نگارش است و در حال حاضر چاپ کتاب سید علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک در دستور کار قرار دارد و در ادامه نیز کتاب سایر قهرمانان نیز چاپ می شود.
رئیس فدارسیون کشتی با اشاره به اینکه جایگاه کشتی در رسانه بسیار پایین بود گفت: پیش از اینکه وارد کشتی شوم جایگاه کشتی در رسانه پایین بود و قهرمانان کشتی را کمتر کسی می شناخت و بیشتر نام قهرمانان دهه های گذشته در ذهن مردم مانده بود، اما خدا را شکر در حال حاضر مسابقات از رسانه ملی پخش می شود و مدال آوری در بین قهرمانان نیز زیاد شده، کشتی گیران زیادی ستاره شده اند و امیدوارم که این موضوع تأثیر خود را بر روی سایر جوان ها بگذارد و در آینده ستاره های بیشتری در کشتی داشته باشیم.
دبیر با بیان اینکه عملکرد سالانه فدراسیون در سال ۹۶ حدود ۲۷ میلیارد تومان، در سال ۹۷، ۳۱ میلارد تومان و در سال ۹۸ نیز ۳۸ میلیارد تومان بود گفت: خوشبختانه عملکرد مالی فدراسیون در سال ۹۹ به ۵۴ میلیارد تومان رسید و این عملکرد ر سال ۱۴۰۰، ۱۳۱ میلیار تومان شد و در سال جاری نیز عملکرد ما به۲۵۰ میلیارد تومان می رسد و سال بعد باید عملکردی بالای ۳۰۰ میلیارد تومان داشته باشیم تا چرخ کشتی بچرخد.
اعضای هیئت رئیسه در این جلسه نیز با بیان اینکه کارهای انجام شده در کشتی ماندگار خواهد بود و کشتی در حوزه نشاط اجتماعی عملکرد بسیار خوبی داشته است، افزودند: امکاناتی که فراهم شده برای کشتی کشور است و امیدواریم نفراتی که در آینده این امکانات در اختیارشان قرار می گیرد، ادامه دهنده راه فدراسیون کنونی باشند.

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 39882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha