پهپادهای ایرانی در سرما اوکراین را گرم کردند!

درحالیکه که اوکراین ادعا کرده بود پهپادهای ایرانی قادر به عملیات در هوای سرد نیستند، تعدادی از پهپادهای شاهد به سمت استان کی‌یف پرواز کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحریریه، درحالیکه اخیرا مقامات اوکراینی مدعی شدند که پهپادهای ایرانی قادر به فعالیت در سرما نیستند، ساعاتی قبل منابع محلی خبر از حمله پهپادهای شاهد ۱۳۶ به استان دنیپروتروفسک دادند.

پس از آنکه آژیر در استان دنیپروتروفسک به صدا درآمد، مشخص شد که روس ها به احتمال زیاد از جنوب استان زاپروژیا که تحت کنترل آنها روسیه است، پهپاد های شاهد را به پرواز درآورده اند که دقایقی بعد طبق گزارش ها صدای شاهد در مرکز استان یعنی شهر زاپروژیا که تحت کنترل اوکراین می باشد نیز شنیده شده و در نتیجه مبدا پهپاد ها مشخص شده است.

حالا تعدادی از پهپاد های شاهد از دنیپروتروفسک و استان های مجاور آن عبور کرده اند و خود را به استان کی‌یف رسانده که در نتیجه آن آژیر حمله هوایی اوکراین در کی‌یف هم به صدا درآمده است.

حداقل مسافتی که شاهد برای رسیدن به مرز استان کی‌یف طی کرده حدود ۴۳۰ کیلومتر است. تمام استان های در مسیر طی شده شاهد هم اکنون زیر ۰ درجه هستند و حتی امروز هوا در کی‌یف برفی بود. نکته آخر از لحظه اعلام آژیر حمله هوایی در دنیپروتروفسک تا کنون حداقل ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه پهپاد های شاهد در آسمان بوده اند که به نزدیکی استان کی‌یف رسیده اند.

۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 36365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha