ثوری توان اداره بوکس را ندارد / کارمند سازمان زندان‌ها با تحصیلات قضایی رئیس فدراسیون شده

ملی پوش اسبق بوکس ایران نسبت به عملکرد حسین ثوری در فدراسیون بوکس ایران انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نادر نادری زاده بوکسور سابق تیم ملی در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از عملکرد رئیس فدراسیون بوکس، با بیان اینکه کمیته های فدراسیون همچون کمیته داوران و مربیان تعطیل شده، گفت: سال گذشته زمانی که انتخابات فدراسیون را در پیش داشتیم، رئیس فدراسیون برای اینکه رای هیات آذربایجان غربی را داشته باشد، رئیس هیات این استان را با حفظ سمت به عنوان رئیس کمیته داوران انتخاب کرد و وقتی که در انتخابات دوباره رئیس فدراسیون شد، پس از یک ماه او را از ریاست کمیته داوران برکنار کرد.

این کارشناس بوکس با بیان اینکه اکثر اعضای کمیته های فدراسیون حتی یک مدال برنز مسابقات استانی هم ندارند و به واسطه سفارش منصوب شده و این آسیب جبران ناپذیری به بدنه بوکس وارد خواهد کرد، ادعا کرد: آقای ثوری برای سمت دبیری فدراسیون هم به سه نفر قول داد که آنها را در این سمت منصوب کند، اما هنوز فدراسیون دبیر ندارد. اکنون هم در تلاش است روسای هیات هایی که در زمان انتخابات به او رای نداده اند را برکنار کند.

وی با تاکید براینکه آقای ثوری توان اداره فدراسیون بوکس را ندارد، گفت: تحصیلات ایشان حقوق جزا و کارمند سازمان زندان هاست و مامور به خدمت به فدراسیون بوکس آمده، بدون اینکه سابقه‌ای در بوکس و یا حتی آشنایی با قوانین و بخشنامه های این حوزه داشته باشد.

نادری زاده با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت های این رشته، عنوان کرد: سالن بوکس مجموعه ورزشی شهید شیرودی از نظر سیستم تهویه دارای مشکلات زیادی بود، طوریکه در فصل گرم بوکسورها توان تمرین را در آن نداشتند، تا اینکه یک خیر ورزشی برای آنجا کولر قسطی گرفت و نصب کرد.

وی افزود: برای تکمیل خانه بوکس که حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت هم به حدی تعلل کردند و دست روی دست گذاشتند که رئیس فدراسیون کشتی آمد آن را گرفت و تکمیل کرد و یک خانه کشتی مجهز را برای قهرمانان کشتی در آنجا احداث کرد.

وی با بیان اینکه رئیس فدراسیون بیشتر به دنبال نشان دادن خود است و نه پیشرفت بوکس، گفت: متاسفانه همانطور که دبیر کمیته ملی المپپیک در مجمع فدراسیون اعلام کرد، آقای ثوری نتوانست از مجلس بودجه‌ای برای بوکس بگیرد، چراکه ایشان انرژی و کوپن هایش را در زمان انتخابات فدراسیون خرج کرد.

نادری زاده با بیان اینکه سطح اخلاقی ورزشکاران و مربیان هم افت پیدا کرده، ادعا کرد: وضعیت به گونه ای شده که اخیرا در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی که به میزبانی اصفهان برگزار شد، یکی از روسای هیات های استانی با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

وی در پایان افزود: مشکلاتی که طی دوران ریاست آقای ثوری بر فدراسیون بوکس بوجود آمده به حدی شده که بوکس ایران تا سالها دیگر قامتش راست نخواهد شد.

۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 34235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha