افشاگری سرمربی بوکس نوجوانان از یک گاف تاریخی

سرمربی تیم ملی بوکس نوجوانان ایران گفت: ما در رقابت‌های آسیایی بودیم که فهمیدیم ۱۵ روز بعد باید عازم مسابقات جهانی شویم و همین موضوع فرصت انجام برنامه‌ریزی خوب را از ما گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حالی که تیم ملی بوکس نوجوانان ایران در نخستین مسابقه برون مرزی خود تحت هدایت اکبر احدی موفق شد در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتیجه درخشانی با کسب پنج مدال (یک طلا، یک نقره و سه برنز) به ثبت برساند، در مسابقات جهانی نتوانست کسب مدال کند و همین موضوع باعث شد تا در رابطه با نتیجه کسب شده با سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت‌وگویی را انجام دهیم که او درباره عملکرد تیم خود صحبت کرد.

* در مسابقات آسیایی فهمیدیم ۱۵ روز بعد جهانی است!

اکبر احدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بوکس نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان که بدون کسب مدال برای بوکسورها ایران به پایان رسید، توضیح داد: شاید مدال کسب نشده باشد اما واقعا بچه‌های ما آنجا مبارزات خوبی انجام دادند. ما در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم و با فاصله تنها ۱۵ روز عازم رقابت‌های قهرمانی جهان شدیم. به نظر من کسانی که مبارزات را دیدند از عملکرد بوکسورهای ما راضی باشند.

او ادامه داد: نتیجه خوب نبود ولی باید قبول کنیم که مسابقات جهانی است و نتیجه گرفتن در این مسابقات مستلزم یکسری تدارکات، زمان و تجهیزات خاص خودش است که ما نه زمان لازم را داشتیم و نه آن امکانات و تدارکات لازم را. در مسابقات آسیایی بودیم که فهمیدم ۱۵ روز بعد عازم رقابت‌های جهانی خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ادامه داد: شاید اگر از دو سه ماه قبل‌تر می‌دانستیم زمان مسابقات جهانی چه تاریخی است این مشکل برطرف می‌شد و شرایط آماده سازی و نفرات خود را متفاوت‌تر می‌کردیم و شاید نتیجه بهتری می‌گرفتیم. کسانی که از اروپا و آمریکا آمدند مسابقات قهرمانی آسیا نداشتند و یک مقدار شرایطشان با ما فرق می‌کرد.

* نمی‌توانم بگویم ضعف از فدراسیون ایران بود

او در پاسخ به این سوال که آیا دیر مطلع شدن از زمان مسابقات جهانی را می‌توان به پای ضعف روابط بین‌الملل فدراسیون ایران نوشت، توضیح داد: نمی‌شود بگوییم فدراسیون ما مقصر است. امکان دارد فدراسیون جهانی دیر اعلام کرده باشد. اصلا همین که با فاصله ۱۵ روز از مسابقات آسیایی رقابت‌های جهانی باشد برنامه‌ریزی درستی نبود.

* عملکرد بوکسورهای ما بهتر از سایر آسیایی‌ها بود

احدی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط می‌توان نتیجه نگرفتن را به پای کادرفنی نوشت، اظهار کرد: سنگین وزن قزاقستان در رقابت‌های آسیایی طلا گرفت، اما در همان شب نخست رقابت‌های جهانی ناک اوت شد، بوکسور وزن ۶۳ کیلوگرم ترکمنستان قهرمان آسیا شد ولی در این مسابقات شب اول ضربه فنی شد. همه این صحبت‌های بنده با سند موجود است و واقعا باید بگویم که در مقایسه با این نتایج، بچه‌های ما بهتر مبارزه کردند. البته این صحبت‌های من به استثنای تیم ازبکستان است که نفرات جدیدی را آورده بود و نتیجه خوبی گرفت.

او تاکید کرد: تیم‌هایی مثل قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان مثل ما با همان نفراتی آمده بودند که در رقابت‌های آسیایی حضور داشتند، در نتیجه همگی باختند و فقط قرقیزستان بود که در یک وزن نتیجه گرفت که در آسیا هم طلا گرفته بود. همان شب اول و دوم همه ورزشکاران این تیم‌ها باختند چون برنامه‌ریزی خوبی صورت نگرفته بود.

* فدراسیون با مربیان تیم‌های پایه صادق باشد

کارشناس بوکس ایران در پاسخ به این سوال که آیا موافق است سرمربی تیم‌های پایه یک فرد دیگر بوده و تمرین دهنده مربی کوبایی باشد، تصریح کرد: من اگر سرمربی تیمی باشم خودم تمرین طراحی می‌کنم و خودم کادرم را انتخاب کرده و با ورزشکاران تمرین می‌کنم. مگر اینکه من سرمربی نباشم. من منظور فدراسیون از ترینر یا تمرین دهنده بودن مربی کوبایی را نمی‌دانم. منی که طراحی تمرین می‌کنم خودم بالاسر ورزشکاران هستم و اینکه برنامه‌ریزی کنم و کس دیگری انجام دهد یک مقدار ناهماهنگی ایجاد می‌کند.

او تاکید کرد: از نظر من اگر مسئولان فدراسیون رو راست بگویند که برنامه اصلی آن‌ها برای این مربی در کدام یک از رده‌های پایه است (نونهالان، نوجوانان یا بزرگسالان)، خیلی خوب است. رفتار صادقانه نتیجه خوبی می‌دهد و مربیان هم تکلیف خود را خواهند فهمید.

* از فونتانا برای آموزش مربیان استفاده شود

احدی درباره اینکه «فونتانا» گزینه اصلی فدراسیون برای تیم ملی بزرگسالان است، اظهار کرد: این مربی کوبایی را از سال ۷۲ یا ۷۳ می‌شناسم و از نظر بنده او اکنون یک مدرس هست و فوق مربی است. در طول ۷ - ۸ سال بوکس تایلند را دگرگون کرد و آمدن ایشان می‌تواند در کشور ما نوید خوبی برای آینده بوکس باشد. اگر بیاید بسیار خوب است. ایشان چون سنشان بالا است می تواند برنامه‌ریزی کنند و آقای «فونتس» اجرا کنند.

کارشناس بوکس ایران تاکید کرد: البته بنده از مسئولان خواهش می‌کنم، چنین مربی بزرگی فقط مخصوص تیم ملی بزرگسالان نباشد. بهتر است در صورت آمدن فونتانا از او کمک بگیریم تا مربیان پایه و استانی ما را هم آموزش دهد. در این صورت است که از او بهره‌برداری درستی خواهیم داشت.

۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 50014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha