باخت میلیمتری میرزازاده؛ پایان نقره ای ایران/کایالپ بدون اجرای فن قهرمان شد + فیلم

امین میرزازاده با قبول شکست برابر رضا کایالپ از ترکیه به مدال نقره وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "ورزش سه"، آخرین نماینده ایران در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد صربستان، امین میرزازاده بود که در وزن 130 کیلوگرم به میدان رفت. او روز گذشته ابتدا از سد علیم خان سیزدیکوف قزاقستانی گذشت و پس از آن هم صباح شریعتی از آذربایجان، یاکوبی کاجایا از گرجستان و مانتاس نیستاتاس از لیتوانی را شکست داد تا راهی دیدار فینال شود. این کشتی گیر اهل گتوند، برای کسب مدال طلا به مصاف رضا کایالپ ترکیه و قهرمان چهار دوره جهان رفت تا شاید بتواند انتقام شکست در دیدار رده بندی المپیک توکیو را از این حریف سرشناس بگیرد.

در دیدار پایانی، اولین اخطار کم کاری به رضا کایالپ داده شد تا او در خاک میرزازاده قرار بگیرد اما نماینده کشورمان نتوانست امتیازی در این حالت بگیرد تا وقت اول با نتیجه ۱ بر صفر به پایان برسد. در وقت دوم، نوبت به میرزازاده رسید تا در خاک حریف بشنید ولی کایالپ هم نتوانست از این فرصت استفاده کند اما با توجه به اینکه امتیاز آخر را کسب کرده بود، در آستانه پیروزی در این مسابقه قرار گرفت. در دو دقیقه پایانی نیز نماینده کشورمان تلاش های بسیاری انجام داد و یکی دو بار نیز تا آستانه گرفتن امتیاز پیش رفت ولی موفق به انجام این کار نشد تا کشتی با همان نتیجه ۱ بر ۱ خاتمه پیدا کند و رضا کایالپ برای پنجمین بار قهرمان جهان شود و امین میرزازاده نیز در نخستین حضور خود در رقابت های جهانی به مدال نقره دست پیدا کند.

مسابقه میرزازاده و کایالپ را اینجا ببینید.

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
کد خبر: 32952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha