تصمیم نهایی شرکت سیسکو برای ترک روسیه

شرکت‌های آمریکایی سیسکو و نایک قصد دارند به طور کامل از روسیه خارج شوند، زیرا با تداوم جنگ اوکراین سرعت خروج شرکت‌های غربی از این کشور افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، سیسکو بزرگترین شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی، تجارت خود را در روسیه و بلاروس متوقف خواهد کرد. نایک تولیدکننده پوشاک ورزشی هم تأیید کرد سه ماه پس از تعلیق فعالیت‌های خود در روسیه به طور کامل از این کشور خارج می‌شود.

شرکت‌های خارجی که به دنبال خروج از روسیه به دلیل جنگ در اوکراین هستند، با تبعات تصویب قانون جدیدی در روسیه طی هفته‌های آینده دست و پنجه نرم خواهند کرد که به مسکو اجازه می‌دهد دارایی‌های آنها را توقیف کند و مجازات‌های کیفری را بر ضدشان اعمال کند. این تحول برخی صاحبان مشاغل غربی را تشویق کرده است که خروج خود را تسریع کنند.

سیسکو در ماه مارس فعالیت‌های تجاری از جمله فروش محصولات و خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد. این شرکت روز پنجشنبه در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کرد: اکنون تصمیم گرفته‌ایم تعطیلی منظم کسب و کار خود را در روسیه و بلاروس آغاز کنیم.

اوایل این ماه، آی بی ام رقیب سیسکو شروع به تعطیلی کسب‌وکار خود در روسیه کرد و مایکروسافت هم اعلام کرد در حال کاهش قابل توجه فعالیت‌های خود در روسیه است.

تصور می‌شد خروج شرکت‌های فناوری برتر مانند سیسکو، آی‌بی‌ام و مایکروسافت دسترسی به تجهیزات حیاتی آی‌تی را برای کسب و کارها و خانواده‌های روسی محدود می‌کند. اما استفاده از تجهیزات قدیمی و جایگزین‌های داخلی تولید شده توسط شرکت‌های روسی این مشکل را تا حدی برطرف کرده است.

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 29702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha