پشت سرمربی پرافتخار را خالی کرده‌اند!

آلمان در مسابقه بعدی تا 48 ساعت دیگر مقابل سوئیس قرار خواهد گرفت.لوو دوست دارد این بازی را ببرد و تا فیفا دی بعدی در امان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، تیم ملی آلمان  پس از مدتها  دوباره پیروز شد  اما نمی توان از نقاط ضعف چشم پوشی کرد. یواخیم لوو ، سرمربی تیم ملی ، با واژگان واضحی به انتقادها واکنش نشان می دهد.

"بیا از اینجا دور شویم." همراهان تیم ملی فوتبال آلمان عجله داشتند شبانه پایتخت اوکراین را ترک کنند. هواپیما در حوالی ساعت دو بامداد به وقت محلی در مسیر کلن پرواز کرد و کمی قبل از ساعت چهار صبح یکشنبه شب در آلمان به زمین نشست. در چمدان آنها یک پیروزی 2-1 بود ، اولین پیروزی در لیگ ملت ها که از سال 2018 برگزار می شود. پس از گل های ماتیاس گینتر (دقیقه 20) و لئون گورتزکا (49 ام) ، یک پنالتی از روسلان مالینوفسکی (76 ام) که به معنای استرس اضافی در دقایق پایانی برای آلمان بود.

پس از وقفه طولانی کرونا - بین نوامبر 2019 و سپتامبر هیچ بازی انتخابی برای تیم ملی وجود نداشته است – و حالا زمان پرسیدن سئوالهایی است که قبل از به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی اروپا در تابستان سال آینده ، مورد توجه قرار گرفته بود:آیا تیم ملی هنوز اهمیتی دارد؟ در روز چهارشنبه و در تساوی 3-3 برابر ترکیه ، میزان علاقه مخاطبان ، که با سهم بازار تلویزیون (21.6 درصد) سنجیده شد ، بعد از 15 سال افت عجیبی را نشان می‌داد و کمتر از هر زمان دیگری بود.اما آمارها دیروز دوباره کمی بهتر شدند.بازی آلمان اوکراین 7.53 میلیون نفر بیننده تلویزیونی داشت که به معنای 26 درصد از مخاطبان تلویزیونی است.

در هر تیمی بخصوص آلمان ، سرمربی ملی مسئولیت اصلی امور را بر عهده دارد اما لوو دیگر آن مرد محبوب چندسال پیش نیست . کاپیتان سابق تیم ملی  لوتار ماتئوس با انتقاد از انتخاب نفرات و تاکتیک های یواخیم لو ، بدل به تیتر اول رسانه‌های آلمان شد. در پاسخ  درروز قبل از بازی ، لو گفته بود که "اهمیتی نمی دهد". اما بعد از مسابقه و برد مقابل اوکراین اعتدال بیشتری داشت: "من از لوتار عصبانی نیستم. او مدت هاست که در حال تجزیه و تحلیل بازی ها است وهرکسی می تواند انتقاد کند. اما من بالاتر از همه چیز هستم. 16 سال است که می بینم نظرات مختلفی وجود دارد. من می توانم انتقادها را طبقه بندی کرده و آنها را بسنجم.

البته من به انتقادهای او فکر کرده ام. مهم این است که ما در درون تیم برای مشکلات‌مان راه حل پیدا کنیم. من بعد از هر بازی و هر جلسه تمرینی از خودم انتقاد می کنم و سوال می پرسم. من انتقاد را درک می کنم و می پذیرم چون نظر هر کس محترم است. ولی من هم دلایل خودم را دارم و می دانم چکار می کنم. من به کاری که انجام می دهم اعتقاد دارم و از آن مطمئن هستم. من تصویر بزرگتر را می بینم نه یک بازی خاص و نه نتیجه یک بازی تدارکاتی".

در بازی تدارکاتی مقابل ترکیه چهارشنبه گذشته ، زمانی که آلمان ها برتری و یک پیروزی دیگررا از دست داده بودند ، مثل اغلب اوقات بعد از جام جهانی لعنتی 2018 ، انتقادات زیادی نسبت به نامزدی و ترکیب تیم لوو وجود داشت. او در تساوی 3-3 بازیکنان خسته مونیخ و لایپزیگ را کنار گذاشته بود ولی آنها دوباره در اوکراین بازی کردند و تا حدی نشان دادند که چگونه برنامه بسیار فشرده کرونا منجر به تحلیل بدنی شان شده است. پاس های بد به دلیل عدم تمرکز و ضعف در تعقیب و گریز پس از آن و تیمی که به اندازه کافی سریع نبود.

این بزرگترین وظیفه یواخیم لوو است.اینکه که او از نظر جسمی و روحی تیمی درحد جام ملتهای اروپا و قهرمانی در آن بسازد. تورنمنتی که شاید آخرین دوره ملی لوو را رقم بزند اگر شرایط به همین منوال پیش برود. شانس لوو البته در این است که آلمانی‌های تصمیم ساز در اتحادیه بیش از حد صبورند!

آلمان در مسابقه بعدی تا 48 ساعت دیگر مقابل سوئیس قرار خواهد گرفت. لوو دوست دارد این بازی را ببرد و تا فیفا دی بعدی در امان باشد.

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: 2731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha