عجیب ترین روز عمر کلینزمن در تهران! + تصاویر

حضور تیم ملی آلمان در تهران و در ۱۷ سال پیش، اتفاقات عجیب در فرودگاه، دریبل های کریمی و... هنوز در ذهن فوتبالدوستان باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، در روز ۱۸ مهر ۱۳۸۳ تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه ای در حمایت از زلزله زدگان بم و در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی فوتبال آلمان بود که با تمام ستارگان خود و به مربیگری یورگن کلینزمن به تهران آمده بود.

هنوز اتفاقات عجیب پیش آمده در روزهای قبل از بازی و جمعیت عجیبی که برای استقبال از ژرمن ها به فرودگاه رفته بودند، در ذهن فوتبالدوستان باقی مانده است. حضور تیم بزرگی مانند آلمان که میزبانی رقابت های جام جهانی ۲۰۰۶ را برعهده گرفته بود، برای علاقه مندان به فوتبال در ایران بسیار حائز اهمیت بود.

به محض ورود آلمانی ها به فرودگاه مهرآباد تهران، آنها با جمعیت عجیبی مواجه شدند که باعث شده بود این فرودگاه، یکی از شلوغ ترین روزهای خود را به چشم ببیند. جمعیت زیادی که برای دیدن ستاره های تیم ملی آلمان از نزدیک به فرودگاه آمده بودند باعث ازدحام شدید شده بود.

حتی نیروهای امنیتی نیز قادر به کنترل جمعیت فراوان حاضر در استادیوم نبودند بازیکنان تیم ملی آلمان و از جمله سرمربی این تیم یورگن کلینزمن به اجبار از میان سیل جمعیت عبور کردند که تراکم شدید افراد حاضر در فرودگاه باعث شد تا روز عجیبی در زندگی شخصی ستاره سابق تیم ملی فوتبال آلمان رقم بخورد.

دیدن چهره ها هایی مانند بالاک، لام، لمن، کلوزه، شواین اشتایگر، دایسلر، اشنایدر، پودولسکی و... برای علاقه مندان به فوتبال به حدی جذاب بود که منجر به این شد بسیاری از هواداران فوتبال از راه های دور و نزدیک راهی فرودگاه شده تا این مراسم استقبال عجیب را رقم بزنند و شاید کلینزمن بسیار خوش شانس بود که در این شلوغی عجیب، او و شاگردانش آسیب جدی ندیدند.

اولیور بیرهوف ستاره سابق تیم ملی آلمان که یکی از دستیاران کلینزمن در آن مسابقه بود، در سال ۲۰۰۴ در مصاحبه ای درخصوص سفر به ایران گفته بود: بازی با ایران برای بازیکنان جوان ما بسیار مهم بود که در یک جو بسیار دشوار، مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر به میدان رفتند. و در یک آتمسفر بسیار دوست داشتنی از تیم ما استقبال گرمی شد.

او ادامه داد: بازیکنان ما زیر فشار بودند، اما توانستند در این بازی، خارج از خانه،‌ نتیجه بگیرند. برای من خیلی جالب بود که در کشوری که فرهنگ کاملا دیگری دارد، به میدان رفتیم و در آنجا خیلی تشویق شدیم. بازیکنان ما هنوز هم که هنوز است از یک خاطره ی زیبا و فراموش نشدنی سفر به ایران صحبت می کنند. این سفر برای وجود شخصیت هر یک از بازیکنان ما تجربه ای بسیار عالی بود.

تیم ملی ایران در آن دیدار با نتیجه دو بر صفر مغلوب آلمان شد. فابین ارنس و توماس برداریج در آن دیدار برای تیم کلینزمن گلزنی کردند. یواخیم لوو سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال آلمان نیز در آن روز در کنار یورگن و در استادیوم آزادی تهران حضور داشت. برانکو ایوانکوویچ هدایت تیم ملی ایران را در آن مسابقه برعهده داشت.

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 12950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha