بازار سرمایه در ماه‌های اخیر یک طرفه بود

علی صالح آبادی با بیان اینکه متاسفانه طی ماه‌های اخیر بازار سرمایه یکطرفه بوده است. به طوری که یا به سمت بالا و یا به سمت پایین حرکت کرده و رفتار متعادل در آن کمتر دیده می شود، گفت: رفتارهای هیجانی در بازار سرمایه زیاد است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نود اقتصادی؛ علی صالح آبادی،  رئیس اسبق سازمان بورس اظهار داشت: متاسفانه رفتارهای هیجانی در بازار سرمایه زیاد است؛ چه زمانی که شاخص رشد مثبت داشته و چه زمانی که با کاهش مواجه می‌شود، شاهد رفتارهای هیجانی هستیم و عده‌ای برای جا نماندن از افزایش قیمت شتاب زده وارد بازار می‌شوند و یا حتی زمانی که بازار رو به کاهش می‌رود عده‌ای دیگر به سرعت اقدام به فروش می‌کنند که این رفتار برای بازار سرمایه مناسب نیست و آثار مخربی به همراه دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه طی ماه‌های اخیر بازار سرمایه یکطرفه بوده است. به طوری که یا به سمت بالا و یا به سمت پایین حرکت کرده و رفتار متعادل در آن کمتر دیده می شود، این در حالی است که نیاز است بتوان از طریق سازوکارهایی از جمله نهادهای بازارگردان و یا سهام خزانه سازوکاری برای نقدشوندگی بازار و به ویژه ایجاد تعادل در آن ایجاد کرد.

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 2640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha