سبزپوشی بازار سهام در پایان قرن+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۲۲ هزار و ۲۲۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۴۷۲ واحد رشد داشت.بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۰ تماما سبز آغاز کرد و رشد قیمت سهام در اکثر صنایع امری مشهود بود، خبرهای مثبت برجامی، ثبات نرخ دلار، رشد قیمت نفت و کالاها از جمله دلایل شکل گیری تقاضا در بازار امروز بود و در کل روز کاری بسیار خوبی را سپری کردیم که منجر به رشد ۲۲.۲۳۰ واحدی شاخص کل شد.  

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۲۸ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۲۲ هزار و ۲۲۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۴۷۲ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۰ تماما سبز آغاز کرد و رشد قیمت سهام در اکثر صنایع امری مشهود بود، خبرهای مثبت برجامی، ثبات نرخ دلار، رشد قیمت نفت و کالاها از جمله دلایل شکل گیری تقاضا در بازار امروز بود و در کل روز کاری بسیار خوبی را سپری کردیم که منجر به رشد ۲۲.۲۳۰ واحدی شاخص کل شد.  

گروه نفت و پالایش همسو با افزایش قیمت نفت، رشد قیمتی را تجربه کردند، نمادهای شبندر و شتران در مدار ۳ درصد مثبت و نماد شپنا که امروز در دقایقی با صف خرید همراه بود در پایان نیز نزدیک به آستانه بالای قیمتی مورد معامله قرار گرفتند.

نمادهای گروه بانکی هم پس از شفاف سازی های مرتبط با نرخ تسعیر ارز، یکی پس از دیگری با صف خرید بازگشایی شدند و صف اکثر آنها از جمله نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت تا پایان بازار پا برجا ماند. پتروشیمی ها نیز روز نسبتا مثبت و البته کم حجمی را پشت سر گذاشتند، نمادهای شپدیس و نوری در دامنه ۲ تا ۴ درصد مثبت و نماد تاپیکو نزدیک به آستانه بالای قیمتی داد و ستد شدند.

خودرویی ها هم که همچنان لیدری بازار را عهده دار هستند با برتری تقاضا معامله شدند و صف خرید نمادهایی نظیر خودرو، خگستر و ورنا از ابتدا تا انتهای بازار حفظ شد، نماد خساپا هم پس از افشا ب مبنی بر پذیرش خودروی شاهین در بورس کالا ایران با صف خرید بازگشایی شد و مشابه سایرین با صف سنگین بسته شد.

جو گروه فلزات اساسی و معدنی هم، سرتاسر سبز و مثبت بود و در نهایت نماد فولاد در مدار ۳ درصد مثبت و نماد فملی نزدیک به سقف قیمتی خود بسته شدند، نمادهای گروه روی از جمله فاسمین و کروی هم با رشد قیمتی همراه بودند.

چند رشته ای ها هم به سرگروهی نماد شستا با رشد قیمتی همراه بودند. در میان جو مثبت نمادهای گروه حمل و نقلی، حکشتی، حتاید و حریل از صف خرید برخوردار بودند. نبض مثبت در فراکابی ها هم میتپید. گروه های زراعتی و سیمانی و دارویی هم مورد توجه خریداران بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد بورس در آستانه بالای معاملاتی و  قیمت ۸.۲۸۰ ریال اشاره کرد

رشد ۲۲ هزار و ۲۲۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲۲ هزار و ۲۲۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۶۷ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۵ هزار و ۴۷۲ واحد رشد کرد و به رقم ۳۴۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۵۰ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۳ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، شستا، وپاسار، وبملت، شپنا، خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، شتران، فملی، فولاد، خپاس، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۷۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷۶ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۳۸۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۶ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام صبا، بپاس، آریا، شاوان، دماوند، فرابورس، خدیزل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، فزر، کرمان، فرابورس آ س پ، فجهان، سمگا است.

انتهای پیام. /

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 26376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha