آغاز مبارزه با جنگل خواران بعد از فرمان رئیس جمهور

آزادسازی اراضی جنگلی از دست متصرفان، امروز با دستور رئیس‌جمهور در مازندران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ناصر اکبرزاده نماینده ویژه استاندار مازندران در زمینه مقابله با متجاوزان عرصه‌های ملی و منابع طبیعی گفت: برخورد با جنگل خواران و متصرفان اراضی ملی با همکاری دستگاه قضایی، یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران، ضابطان قضایی و ادارات متولی با فرمان رئیس جمهور آغاز و در نخستین روز اجرای این طرح، هفت هکتار از عرصه‌های ملی متصرفی در منطقه سید ابوصالح قائم شهر با حکم قضایی خلع ید و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

رئیس‌جمهور در سفر روز جمعه ۲۰ اسفند به مازندران به استاندار مازندران مهلت یک روزه برای تشکیل کارگروه ویژه جهت مبارزه با جنگل‌خواری و قلع و قمع ساختمان‌های ایجاد شده در دل جنگل را صادر کرده بود.

به گفته اکبرزاده، این طرح بدون هیجگونه مماشات با متخلفان در همه مناطق متصرفی اجرا و با افراد و مسئولان دستگاه‌هایی که چه در گذشته و چه در حال در تصرفات منابع ملی و اراضی دولتی دخیل و یا در تجاوز سودجویان به انفال بی‌تفاوت بودند با قاطعیت و بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

بر اساس تصمیم کارگروه ویژه مبارزه با جنگل خواری و برخورد با متصرفان عرصه‌های ملی، این طرح تا آزادسازی کامل اراضی متصرفی دولتی و منابع طبیعی ادامه دارد.

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 26181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha