هشدار سقوط سنگ در محورهای کوهستانی مازندران

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی این استان تا پایان هفته به‌ویژه در ساعات بعدازظهر که با رگبار باران همراه خواهد بود از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی علاوه بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، جوانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز شنبه اظهار داشت: طبق پیش‌بینی هواشناسی از امروز تا پایان هفته جاری به تناوب ناپایداری‌های جوی این استان تداوم خواهد داشت و بویژه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات به علت بارندگی، سطح جاده‌ها لغزنده خواهد بود.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات هفته جاری، از احتمال اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در پی افزایش تردد خودرویی در محورهای ارتباطی مازندران خبرداد و از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن مدیریت سفر و پرهیز از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز، با صبر و حوصله رانندگی کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

این مقام مسوول، وضعیت ترافیک در جاده چالوس را در زمان حاضر سنگین و در دیگر محورهای ارتباطی مازندران از جمله آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و گفت: در مسیر شمال به جنوب جاده کندوان حدفاصل ماسال تا میانک و همچنین مسیر (جنوب به شمال این محور در محدوده‌های تونل شماره پنج و دزدبند، ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

هشدار سقوط سنگ در محورهای کوهستانی مازندران/ توقف خودروها در حاشیه راه‌ها ممنوع

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

سرهنگ جهان‌تاب خاطرنشان کرد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 47554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha