افزایش ۲۰۰ درصدی حجم معاملات بیت کوین در صرافی کیونای اوکراین

کیونا (Kuna) یکی از برجسته ترین صرافی های اوکراین است که شاهد افزایش بسیار شدید فعالیت مشتریان خود بوده است؛ این در حالیست که قیمت ارز ملی این کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده و بانک مرکزی آن سعی در کنترل نرخ ارز و تثبیت آن دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، داده ها نشان می دهد که حجم معاملات بیت کوین و آلت کوین ها پس از حمله روسیه افزایش قابل توجهی داشته است.بر اساس اطلاعات منتشر شده از CoinGecko، حجم معاملات این صرافی رشد ۳ برابری داشت و به بیش از ۴ میلیون دلار رسید.

شروع درگیری مسلحانه دو کشور روسیه و اوکراین تاثیر زیادی بر ارز های فیات هر دو کشور گذاشت و این تاثیر بلافاصله نمایان شد. در حالیکه روبل روسیه به طرز محسوسی سقوط کرد گریونای اوکراین نیز کاهش یافت و هم اکنون ارزش هر دلار به اندازه ۳۰ گریونا است که پایین ترین سطح تاریخی این ارز ملی می باشد.

یکی از استدلال‌های ورود بیت کوین به صرافی سخت گیری و محدودیت هایی است که در طول هفته گذشته بر روی ارز دولتی اعمال شد.

بانک ملی اوکراین در روز چهارشنبه شروع به محدود کردن وجوه نقد کرد و سقف برداشت گریونا را تا صد هزار واحد در روز محدود کرد. در همین راستا خرید و برداشت ارزهای بین المللی را نیز ممنوع اعلام کرد.

در همین حال، بانک مرکزی روسیه نیز با هدف تقویت روبل مداخله در بازارهای فارکس خود را از پنجشنبه شروع کرد و ظاهراً طی ۲۴ ساعت گذشته اقدامات زیادی را در این راستا انجام داده است.

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 25602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha