وب‌سایت‌های صرافی رمزارز در هند مسدود شدند

هند، صرافی‌های رمزارز خارج از کشور مانند بایننس که معتقد است به‌ طور غیرقانونی فعالیت می‌کنند را محدود کرده و دسترسی داخلی به وب‌سایت‌هایشان را مسدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، واحد اطلاعات مالی هند، اخطاریه‌هایی را به چند پلتفرم از جمله بایننس، کراکن، کوکوین و هیوبی، ارسال کرده است. همچنین از وزارت فناوری اطلاعات خواسته است تا آدرسهای اینترنتی این ۹ صرافی را مسدود کند.

در بیانیه واحد اطلاعات مالی هند آمده است: چند شرکت خارجی با وجود این که به بخش قابل توجهی از کاربران هندی خدمات ارائه می‌دهند، رجیستر نکرده اند و تحت چارچوب مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم، قرار می‌گیرند.

دولت هند همسو با سایر کشورها، نظارت بر داراییهای دیجیتالی را تشدید کرده و در سال میلادی جاری، مقررات پولشویی را برای بخش رمزارز وضع کرد. در سال ۲۰۲۲، مقامات هند با وضع مالیات بر تراکنش‌ها که باعث افت شدید حجم معاملات شد، ضربه بزرگی به صرافی‌های رمزارز هندی زدند.

زمانی که فرد یا نهادی، مشکوک به رفتار خلاف باشد، اخطاریه صادر می‌شود و این یک درخواست رسمی برای نشان دادن این است که فرد یا نهاد، تابع قوانین هند است.

صرافی‌های هندی شکایت کرده‌اند که مالیات جدید، معامله‌گران رمزارز هند را به سمت پلتفرم‌های خارجی کشانده است که این مالیات را اعمال نمی‌کنند و به درآمدهای آن‌ها لطمه می‌زند. سامیت گوپتا، مدیرعامل کوین دی سی ایکس، در اکتبر برآورد کرد که ۹۵ درصد از حجم معاملات، به مکانهایی خارج از هند منتقل شده است.

بلومبرگ نیوز در سال ۲۰۲۱ گزارش کرده بود که آژانس مبارزه با پولشویی هند، مشغول بررسی این موضوع است که آیا بایننس، نقشی در تحقیقات مربوط به اپلیکیشنهای شرط بندی دارد یا خیر.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بایننس که بزرگترین صرافی رمزارز است، در یک سال گذشته تحت فشار فزاینده ای از سوی سازمانهای تنظیم مقررات در سراسر جهان قرار گرفته است. این شرکت در نوامبر، به نقض تحریمهای آمریکا و قوانین ضد پولشویی اعتراف و با پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار موافقت کرد. به عنوان بخشی از توافق با مقامات آمریکایی، چانگ پنگ ژائو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل این شرکت، موافقت کرد که از سمت خود کناره گیری کند.

۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 50607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha