سایه جنگ روسیه و ابهامات برجام بر بازار بورس/ افت ۵ هزار و ۵۱۳ واحدی شاخص کل بورس+ نقشه بازار

امروز شنبه (۶ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۵ هزار و ۵۱۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷۹۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران اولین روز معاملاتی هفته جاری را متاثر از فضای پیچیده سیاسی در سطح بین المللی ، جنگ در اروپا و عدم انعکاس رسانه ای وضعیت مذاکرات ، منفی و پر عرضه دنبال کرد و مجموع این اوامر افت ۵.۵۱۴ واحدی شاخص کل را رقم زد .

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۶ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۵ هزار و ۵۱۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷۹۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران اولین روز معاملاتی هفته جاری را متاثر از فضای پیچیده سیاسی در سطح بین المللی ، جنگ در اروپا و عدم انعکاس رسانه ای وضعیت مذاکرات ، منفی و پر عرضه دنبال کرد و مجموع این عوامل افت ۵۵۱۴ واحدی شاخص کل را رقم زد .

جو معاملاتی در گروه پالایش و نفت متعادل و با برتری نسبی عرضه همراه بود و نمادهای شبندر ، شپنا و شتران در  محدوده منفی ۲ درصد به کار خود پایان دادند .

بانکی ها نیز در پی ابهامات توافقات برجام روز پر عرضه ای را سپری کردند و کلیه نمادهای وبملت ، وبصادر و وتجارت با صف فروش بسته شدند . گروه پتروشیمی هم با توجه به رشد قیمت محصولات جهانی با برتری محسوس خریداران مواجه بود به طوریکه نمادهای شپدیس و نوری در دامنه ۳ تا ۴ درصد مثبت و زاگرس با صف خرید بسته شد ، نماد فارس نیز مماس بر قیمت صفر تابلو به کار خود پایان داد . خودرویی ها هم متاثر از فشار فروش سنگین ، یکپارچه افت قیمت را تجربه کردند . نمادهای خودرو ، خساپا و خاور با صف فروش بسته شدند ، صف فروش خبهمن نیز در لحظات پایانی جمع آوری شد .

گروه فلزات اساسی و معدنی هم متعادل و منفی داد و ستد شدند ، نمادهای فولاد و فملی در دامنه منفی ۳ درصد منفی و تجلی اندکی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند ، در این میان فزر نزدیک به آستانه بالای قیمتی مورد معامله قرار گرفت .

ساختمانی ها تقاضای نسبتا خوبی داشتند و نمادهای ثنوسا و ثفارس با صف خرید به کار خود خاتمه دادند . سیمانی ها و دارویی ها هم متعادل معامله شدند . گروه های حمل و نقلی و بیمه ای هم پس از چند روز رشد امروز با افزایش نسبی عرضه ها مواجه بودند .

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وملل در قیمت ۷.۰۷۰ ریال و حدود ۲ درصد مثبت اشاره کرد.

افت ۵ هزار و ۵۱۳ واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۵۱۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۲ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۷۹۸ واحد افت کرد و به رقم ۳۲۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۴۳ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شپدیس، نوری بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد، فملی، وبملت، خودرو، وتجارت بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، وبملت، شتران، فملی، فولاد، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۴۵ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۵ واحدی رشد، رقم ۱۷هزار و ۶۳۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۰۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۶ هزار و ۳۶۸ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام زاگرس، آریا، فزر، غصینو، کزغال بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فرابورس، اتکای بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، فرابورس، توسن، شاروم، کرمان، آریا است.

انتهای پیام./

۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 25579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha