مصوبه مجلس برای تقویت بازار سرمایه و زیرساخت‌های حمل و نقل

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: با تصویب نمایندگان در تبصره ۲ به صندوق حمل ونقل اجازه داده شد تا با تاسیس صندوق پروژه در بورس سهام های خرد و سرگردان را جذب و برای تکمیل یا احداث پروژه ها استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خانه ملت، سیدنظام الدین موسوی در پایان جلسه نوبت صبح سومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، گفت: امروز با تصویب نمایندگان در تبصره ۲ به صندوق حمل ونقل اجازه داده شد تا با تاسیس صندوق پروژه در بورس سهام های خرد و سرگردان را جذب و برای تکمیل یا احداث پروژه های حمل و نقل استفاده کند.

وی افزود: این مصوبه به تقویت بازار سرمایه و توسعه زیرساخت ها کمک فراوانی خواهد کرد، همچنین با توجه به مشکلات زندان های کشور و برخی از مسائل پیش آمده برای زندانیان و همچنین نیروهای خدوم سازمان زندان ها با پیشنهادی برای تامین ۲ هزار میلیارد از طریق واگذاری املاک سازمان زندان ها جهت طرح های توسعه ای زندان ها موافقت شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: بحث دیگری که در جلسه امروز و در نوبت صبح مورد بررسی قرار گرفت اعطای سهام به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد و در صورت امکان واگذاری سهام عدالت به همه کسانی است که واجد شرایط دریافت سهام هستند اما تاکنون از دریافت سهام محروم بودند و در همین راستا قرار شد کمیسیون اقتصادی و تلفیق، بررسی های خود را تکمیل کنند و مشخص شود آیا سهام عدالت موجود به میزانی هست که همه افراد جامانده واجد شرایط دریافت کنند یا خیر؟ و در این صورت بعد از اعطای سهام به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد به سایر جاماندگان از دریافت سهام نیز سهم تخصیص داده خواهد شد.

وی در خصوص پیشنهاد مطرح شده از سوی تعدادی از نمایندگان درباره واگذاری ۵۰ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در قالب سهامی عام به مردم، گفت: با تذکر رئیس مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان در خصوص اینکه دولت اراده جدی برای واگذاری سهام این دو باشگاه دارد و روال واگذاری آن آغاز شده است و نیازی به حکم جدید برای آن نیست. قرار شد مجلس از این پیشنهاد عبور کند البته قوه مقننه بر اهلیت شخصیت های حقیقی و حقوقی که در روال واگذاری این باشگاه ها ورود می کند نظارت خواهد کرد اما مراحل واگذاری در حال پیشرفت است و طبق گزارش ها در مرحله اول ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه در بورس عرضه خواهد شد.

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 25434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha