۳۲‌هزار میلیارد تومان سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: بیش از ۳۲‌هزار میلیارد تومان سود از امروز به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا، محمد باغستانی اظهار کرد: سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ به بیش از ۴۳ میلیون سهامدار از امروز آغاز خواهد شد. وی افزود: سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲‌هزار تومان دارند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶‌هزار تومان سود دریافت می‌کنند. مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرد: سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود به حساب آنها واریز خواهد شد. وی با بیان اینکه برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود در این مرحله واریز خواهد شد، افزود: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبه رو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان Sejam.ir در فرآیند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

مدیرعامل سمات با بیان اینکه بیش از ۳میلیون و ۷۰۰‌هزار سهامدار عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، افزود: وراث این گروه از سهامداران که در طول هفته‌های گذشته به شعب شرکت‌های کارگزاری یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) ثبت کرده‌اند، در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان خود را دریافت خواهند کرد. وی اضافه کرد: در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند سود سنوات سال‌های قبل را دریافت کنند. باغستانی با قدردانی از شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را در موعد مقرر پرداخت کردند، گفت: سه شرکت گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس و گروه سرمایه‌گذاری صنعتی ایران سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند که امیدواریم این سه شرکت نیز تا اواسط اسفندماه امسال سود این گروه از سهامداران را پرداخت کنند تا بتوانیم کل سود سهامداران عدالت را تا پایان سال به حساب آنها واریز کنیم.

۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 50123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha