پالایش و دارایکم به ارزش واقعی خود نزدیک می‌شوند

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و در عین حال گفت که اصلاح اساسنامه ETF های دولتی در جریان بررسی در دولت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛  مهدی مساحی، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشست خبری معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد به مناسبت هفته دولت از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و تأکید کرد: کار ارزش‌گذاری این سهام زمان‌بر بود و هنوز کار کارشناسی آن تمام نشده است که بتوان زمان دقیق واگذاری را اعلام کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه اصلاح اساسنامه ETF ها در هیأت دولت مطرح شد، اظهار کرد: نظرات در این مورد مثبت بود و احتمالا با انجام این کار قیمت دارا یکم و پالایش یکم به ارزش ذاتی آنها نزدیک شود.

مشاور رئیس سازمان بورس همچنین در مورد وضعیت بازگشایی نماد سرخابی‌ها در بازار فرابورس توضیح داد: باید قراردادهای دو تیم استقلال و پرسپولیس شفاف‌سازی می‌شد که بخشی از آن افشا شده و بخش دیگر هم افشا خواهد شد.

مساحی با اشاره به عرضه چند خودرو در بورس کالا ادامه داد: در آینده خودروهای بیشتری در بستر بورس کالا عرضه خواهند شد.

وی همچنین درباره وضعیت سهام عدالت متوفیان گفت: در این مورد مذاکراتی بین سازمان بورس و قوه قضاییه برای انتقال اطلاعات متوفیان سهام عدالت برای تعیین تکلیف این سهام صورت گرفته است.

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 31967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha