شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت دارای بازارگردان شدند

فرآیند شروع به کار این صندوق بازارگردانی که شامل تاسیس،  ثبت، اخذ مجوز فعالیت، امور مربوط به سپرده گذاری و سجام، صدور کد بورسی، انتقال دارایی ها، تعریف کد مختص هر شرکت، افتتاح حساب بانکی مختص هر شرکت و... به صورت کامل انجام شده است و صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه به عنوان مدیر صندوق مذکور آماده است تا با تعیین تکلیف وضعیت بازگشایی شرکت‌های استانی سهام عدالت، عملیات بازارگردانی آنها را آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ قادر معصومی خانقاه مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه ضمن بیان این خبر گفت: شورای عالی بورس طی سال ۱۳۹۹ در خصوص عملیات بازارگردانی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، ۲ مصوبه داشته است که در اولین مصوبه، صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه ملزم به انجام عملیات بازارگردانی برای شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شده بود. مصوبه مذکور به دلیل ایرادات فنی و اجرایی، در دومین مصوبه اصلاح و طبق مفاد مصوبه دوم مقرر گردید "صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه با تاسیس یک صندوق بازارگردانی و مدیریت آن، عملیات بازارگردانی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را انجام دهد". لذا صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه از اواخر ۱۳۹۹ اقدامات اجرایی مربوط به تأسیس صندوق مذکور را آغاز کرد.

معصومی خانقاه اضافه کرد: فرآیند شروع به کار این صندوق بازارگردانی که شامل تاسیس، ثبت، اخذ مجوز فعالیت، امور مربوط به سپرده گذاری و سجام، صدور کد بورسی، انتقال دارایی ها، تعریف کد مختص هر شرکت، افتتاح حساب بانکی مختص هر شرکت و... به صورت کامل انجام شده است و صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه به عنوان مدیر صندوق مذکور آماده است تا با تعیین تکلیف وضعیت بازگشایی شرکت‌های استانی سهام عدالت، عملیات بازارگردانی آنها را آغاز کند. این موضوع طی نامه ای به اطلاع رئیس محترم سازمان بورس و اوراق بهادار نیز رسیده است.

رئیس هیات مدیره صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه تصریح کرد: یکی از موضوعات و پیش نیازها برای بازگشایی نمادهای شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت مربوط به موضوع بازارگردانی آنها بود که خوشبختانه با تلاش مجموعه‌ای از همکاران سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، شرکت بورس، شرکت مدیریت فناوری بورس،‌ شرکت تدبیر پرداز و صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه اکنون حل شده است.

ایشان در خاتمه ابراز امیدواری کرد که موضوعات و پیش‌نیازهای دیگر برای بازگشایی این نمادها که عمدتاً مسائل داخل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و برگزاری مجامع آنها را شامل می شود، حل شود تا به زودی شاهد بازگشایی نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باشیم.

۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 34292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha