افت ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس / سایه مذاکرات وین بر سر بازار سهام + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۳۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۴۲۳ واحد افت داشت. معاملات بازار بورس تهران امروز در سایه مذاکرات وین در مدار منفی قرار داشت و بی رمقی و افت قیمت ها طی روز جاری مشهود بود و در طول بازار شاهد برتری فروشندگان بر خریداران و خروج نقدینگی از بازار بودیم که این امر در نهایت منجر به افت ۸.۰۳۷ واحدی شاخص کل شد .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۳۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۴۲۳ واحد افت داشت. معاملات بازار بورس تهران امروز در سایه مذاکرات وین در مدار منفی قرار داشت و بی رمقی و افت قیمت ها طی روز جاری مشهود بود و در طول بازار شاهد برتری فروشندگان بر خریداران و خروج نقدینگی از بازار بودیم که این امر در نهایت منجر به افت ۸.۰۳۷ واحدی شاخص کل شد .

نمادهای گروه پالایش و نفت امروز افت قیمت را تجربه کردند و در پایان نماد های شتران ، شپنا و شبندر در دامنه ۲ تا ۳ درصد منفی بسته شدند .

گروه بانکی نیز با معاملاتی سرخ رنگ معامله شدند ، نمادهای وبملت ، وتجارت و وبصادر در حدود ۲ تا ۴ درصد منفی معامله شدند ، در این میان نمادهای سمایه و وسالت از صف خرید برخوردار بودند . پتروشیمی ها نیز از معاملاتی متعادل برخوردار بودند ، نمادهای تاپیکو ، شپدیس و نوری منفی و نماد فارس با حمایت ادامه دار حقوقی کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند ، در این میان نماد های قرن و شرنگی از صف خرید برخوردار بودند . در روزی که صف خرید خکاوه عرضه شد ، سایر نماد های خودرویی با فشار فروش و افزایش عرضه ها مواجه بودند و در پایان نماد های خودرو و خساپا در محدوده ۳ درصد منفی تابلو بسته شدند  .  

رویه معاملات در گروه فلزات اساسی نیز متعادل همراه با گرایشات منفی بود ، نماد های فولاد و فملی با استقبال حقوقی ها در مدار منفی و نزدیک به صفر تابلو بسته شدند ، همینطور در نماد تجلی بعد از چندین بار جمع شدن صف فروش سهم ، در دقایق پایانی بازار شاهد رنج کشی در سهم و معاملات آن در محدوده ۱ درصد منفی بودیم.

سیمانی ها نیز از معاملاتی متعادل برخوردار بودند ، نماد سخواف از صف خرید برخوردار بود . گروه غذایی و زراعتی نیز از معاملاتی روان برخوردار بود ، نمادهای غنوش و سپید جزو پر حجم ترین های گروه بودند . نبض مثبت در گروه کاشی و سرامیک نیز محسوس بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نمادهای وگردش در قیمتی نزدیک به صفر تابلو و وتجارت در ۱ درصد منفی تابلو اشاره کرد.

افت ۸ هزار واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۳۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۶ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۴۲۳ واحد افت کرد و به رقم ۳۲۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۸۵ هزار معامله به ارزش ۲هزار و ۹۳۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام میدکو، نوری، فملی، خودرو، ومعادن، وتجارت، وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سپید، خودرو، فملی، وتجارت، غنوش، خساپا، انرژی ۳ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۷۴ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۴ واحدی افت، رقم ۱۷هزار و ۴۹۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۴۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزارمیلیارد تومان انجام شد.

سهام فزر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، زاگرس، آریا، تجلی، فرابورس، شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، توسن، فرابورس، کرمان، مدیریت، چخزر است.

انتهای پیام./

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 25101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha