شاخص هم‌وزن مثبت شد / افزایش عرضه ها در دقایق پایانی + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۳۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل آغاز کرد در ادامه و با رشد تقاضا به خصوص در صنایعی نظیر فلزات اساسی شاهد بهبود فضای کلی بازار بودیم اما در دقایق پایانی بازار با افزایش نسبی عرضه ها مواجه بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۳۸ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل آغاز کرد در ادامه و با رشد تقاضا به خصوص در صنایعی نظیر فلزات اساسی شاهد بهبود فضای کلی بازار بودیم اما در دقایق پایانی بازار با افزایش نسبی عرضه ها مواجه بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۳۸ واحدی به پایان رساند.

نماد های گروه پالایش و نفت امروز از معاملاتی متعادل و با گرایشات منفی برخوردار بودند و در پایان نماد های شتران، شپنا و شبندر در حدود ۱ درصد منفی و کمتر از قیمت پایانی خود معامله شدند در این میان نماد شراز با توجه به خبر افزایش سرمایه از محل انباشته در محدوده آستانه بالایی قیمت خود معامله شد.

بانکی ها نیز روز نسبتا پر عرضه ای را سپری کردند و نماد های وبملت، وتجارت و وبصادر در محدوده ۴ درصد منفی به کار خود پایان دادند، نماد وپارس از معاملاتی سبز رنگ برخوردار بود. پتروشیمی ها نیز به نظر میرسد با توجه به تحولات ارزی کمتر مورد توجه هستند، نوری، تاپیکو و شپدیس از معاملاتی منفی برخوردار بودند ولی نماد فارس، به واسطه حمایت حقوقی در حدود ۱.۵ درصد مثبت بسته شد. خودرویی ها نیز افت قیمت را تجربه کردند، نماد های خودرو و خساپا حدود ۴ درصد منفی و و خاور با صف فروش بسته شد، همینطور خبهمن و خگستر نیز منفی معامله شدند.  

گروه فلزات اساسی نیز از معاملاتی نسبتا سبز رنگ برخوردار بودند، فملی و ومعادن در محدوده ۱ درصد مثبت و تجلی در محدوده ۳ درصد مثبت به کار خود پایان دادند در این میان نماد فولاد از معاملاتی منفی برخوردار بود.

در حمل و نقلی ها شاهد به صف نشستن خریداران در نماد حکشتی بودیم. سیمانی ها نیز از معاملاتی متعادل برخوردار بودند، نمادهای سلار و سصفها مورد توجه خریداران بودند. غذایی ها و دارویی ها نیز از معاملاتی روان برخوردار بودند. نبض مثبت در گروه ساختمانی و انبوه سازی محسوس بود و نمادهای کرمان و ثشاهد مورد توجه خریداران بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نمادهای تجلی پس از افشا الف و در ۴ درصد مثبت و نماد تاپیکو در ۱ درصد منفی تابلو اشاره کرد.

افت ۳۸ واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۴هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۵۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۶۰ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، فملی، ومعادن، حکشتی بیشترین تاثیر مثبت و نماد فولاد، وبملت، نوری بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خپارس، خساپا، شتران، شپنا، فملی، کاما از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۲ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۲واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۵۶۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۴۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزارمیلیارد تومان انجام شد.

سهام شراز، بپاس، وهور، تجلی، فزر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شراز، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، کرمان، فرابورس، توسن، مدیریت، فجهان است.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 25059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha