کف قیمت بلیت هواپیما پابرجاست!/ سازمان هواپیمایی: برخورد می‌کنیم | ویدیو

با وجود شناور بودن نرخ بلیت هواپیما اما بلیت‌ها با سقف نرخنامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی و حتی فراتر از آن به فروش می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با شیوع سویه جدید کرونا (اُمیکرون) صحبت از بازگشت ظرفیت مسافرگیری ۶۰ درصدی در سفرهای هوایی به میان آمده است؛ موضوعی که میراکبر رضوی  سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره اش می گوید: در صورت کاهش پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد هم هیچ افزایش قیمتی روی بلیت‌ها صورت نخواهد گرفت.

افزایش قیمت بلیت هواپیما و فروش با تعیین کف قیمت بلیت یک ماه گذشته منجر به لغو کف قیمت برای شرکت های هواپیمایی شد.

 ۲۸ دی امسال کف قیمت برای بلیت های هواپیما برداشته شد. این اتفاق به علت نرخ های بالا و هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیت با قیمت بیش از ۶۰۰ هزار تومان و گلایه های عمومی اتفاق افتاد.

بعد از دو هفته از تصویب لغو کف قیمت، سراغ مسافران و همچنین درگاه های فروش بلیت هواپیما رفتیم.

مسافرانی که برای سفر به نقاط مختلف کشور در فرودگاه مهرآباد بودند، از فروش بلیت به نرخ های بالا سخن می گویند. از این میان یکی از مسافران به وجود بلیت با نرخ پایین اما عدم دسترسی به خرید آن خبر می دهد.

طبق گفته این مسافر سری به درگاه های خرید بلیت هواپیما زده و برای خرید یکی از بلیت ها پایین تر از ۶۰۰ هزار تومان اقدام کردیم که با پیام« خطا در سیستم» مواجه شدیم.

یکی از شرکت های هواپیمایی می گوید:  شرکت های هواپیمایی فقط تمایل دارند که بلیت ها را با سقف نرخنامه تعیین شده به فروش برسانند.

بعد از انتقال این پاسخ به سخنگوی سازمان هواپیمایی، رضوی وعده به برخورد قانونی با شرکت‌های هواپیمایی که بلیت هواپیما را بیش از قیمت مصوب می فروشند، داد.

رقابت ناسالم چارتر کنندگان بازار بلیت را برهم زد

سامانی رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در واکنش به این موضوع می گوید: شرکت‌های هواپیمایی مشکل نقدینگی دارند به همین دلیل پروازهای خود را به صورت چارتر در اختیار چارترکنندگان قرار می دهند و چارتر کنندگان رقابت ناسالم ایجاد می‌کنند و افرادی که فروش سیستمی دارند نمی توانند با آنها رقابت کنند.

یوسفی رئیس کمیسیون عمران مجلس دو هفته قبل گفته بود: پیگیر این موضوع هستیم که وزیر راه و شهرسازی در حوزه هوایی اقدامات لازم را انجام دهد تا  در حق مردم اجحاف نشود.

محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل هزینه‌هایی که در صنعت هوانوردی از جمله بیمه و سوخت متحمل می‌شود، نمی‌توانند عمده بلیت‌های خود را با قیمت پایین‌تر بفروشند.

گزارش میدانی از سایت های فروش بلیت هواپیما و شرکت های هواپیمایی طی هفته گذشته نشان می دهد که این شرکت‌ها  توجهی به شناور بودن قیمت ها نداشته اند و تنها بلیت را به سقف نرخنامه می فروشند. موضوعی که مردم انتظار دارند سازمان هواپیمایی کشوری به آن ورود کند.

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 24905
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha