برتری عرضه‌ها در روز دوشنبه/ افت ۷ هزار و ۵۶۱ واحدی شاخص کل بورس  + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۵۶۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۵۱۵ واحد افت داشت. بازار بورس تهران، امروز نیز متعادل و منفی آغاز به کار کرد، در ادامه و با رشد تقاضا در پالایشی ها شاهد بهبود روند معاملات در کلیت بازار به ویژه در بزرگان بودیم اما در کلیت بازار عرضه بر تقاضا برتری داشت که در نهایت منجر به افت ۷.۵۶۱ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۱۸ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۵۶۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۵۱۵ واحد افت داشت. بازار بورس تهران، امروز نیز متعادل و منفی آغاز به کار کرد، در ادامه و با رشد تقاضا در پالایشی ها شاهد بهبود روند معاملات در کلیت بازار به ویژه در بزرگان بودیم اما در کلیت بازار عرضه بر تقاضا برتری داشت که در نهایت منجر به افت ۷.۵۶۱ واحدی شاخص کل شد.

گروه پالایش و نفت معاملاتی متعادل همراه با گرایشات مثبت برخوردار بود و در پایان نمادهای شتران، شبندر و شپنا نیم الی یک درصد مثبت بسته شدند. نماد های گروه بانکی نیز افت قیمت را تجربه کردند، نمادهای وتجارت و وبصادر در محدوده منفی و وبملت اندکی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند. گروه پتروشیمی هم از معاملاتی متعادل برخوردار بودند و در پایان نماد فارس در محدوده صفر تابلو و تاپیکو و نوری بر مدار ۲ درصد منفی بسته شدند. خودرویی ها نیز از معاملاتی پرعرضه برخوردار بودند و در پایان نماد های خودرو، خساپا، خبهمن و خگستر در محدوده ۳ تا ۴ درصد منفی بسته شدند، نماد خاور به پیشتازی خود در این گروه ادامه داده و در محدوده ۴ درصد مثبت به کار خود پایان داد. گروه فلزات اساسی نیز از معاملاتی متعادل برخوردار بود در این گروه نماد فولاد به علت بارگذاری طرح های توسعه ای شرکت و نماد فملی به علت اعلان خرید شرکت معادن مس چهارگنبد در سایت کدال بسته شدند، نماد تجلی با استقبال خریداران از حوالی صفر تابلو تا آستانه بالای قیمتی هدایت شد و با صف خرید سنگین میلیونی بسته شد.

با قطعی شدن خبر حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی نماد های گروه غذایی و زراعتی از معاملاتی نسبتا سبز رنگ برخوردار بودند. سیمانی ها و دارویی ها از معاملاتی متعادل برخوردار بودند. همزمان با انتشار خبر واریز سود سهام عدالت شرکت های سرمایه گذاری استانی از صف خرید برخوردار بودند. از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد کمنگنز پس از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشر، در محدوده ۲ درصد مثبت اشاره کرد که در نهایت با صف فروش بسته شد.

افت ۷ هزار و ۵۶۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۵۶۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۴هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۵۱۵ واحد افت کرد و به رقم ۳۲۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۵ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، خودرو، پارسان، شپدیس، نوری  بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شتران، خساپا، خگستر، شبندر، شپنا، وتجارت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۴ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۴ واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۳۷۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۵۸ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، تجلی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، وملل، فرابورس، دماوند، آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، توسن، فرابورس، کرمان، مدیریت، فجهان، آریا است.

انتهای پیام./

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 24873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha