بورس صعودی اما فرابورس نزولی / پالس‌های مثبت برجام و نفت به بازار سهام + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۲۶۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۰۷ واحد افت داشت. بورس تهران هفته جاری را با برتری تقاضا و مثبت آغاز به کار کرد، با توجه به رشد بهای نفت و خبرهای مثبت برجامی، پالایشی ها، بانکی ها و خودرویی ها پرحجم ترین صنایع روز جاری بوده اند و در کلیت بازار شاهد معاملاتی روان و متعادل با گرایشان مثبت بودیم که در نهایت منجر به رشد ۳.۲۶۲ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۱۶ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۲۶۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۰۷ واحد افت داشت. بورس تهران هفته جاری را با برتری تقاضا و مثبت آغاز به کار کرد، با توجه به رشد بهای نفت و خبرهای مثبت برجامی، پالایشی ها، بانکی ها و خودرویی ها پرحجم ترین صنایع روز جاری بوده اند و در کلیت بازار شاهد معاملاتی روان و متعادل با گرایشان مثبت بودیم که در نهایت منجر به رشد ۳.۲۶۲ واحدی شاخص کل شد.

نمادهای گروه پالایش و نفت امروز رشد قیمتی را تجربه کردند و در پایان نماد های شتران، شپنا و شبندر در محدوده ۰.۵ تا ۲ درصد مثبت بسته شدند.

در گروه بانکی نیز روند صعودی خوبی شکل گرفته به طوریکه در پایان اکثر نماد های این گروه از جمله وبملت، وبصادر  و وتجارت در محدوده ۳ تا ۴ درصد مثبت بسته شدند، پتروشیمی ها از معاملاتی متعادل با گرایشات منفی برخوردار بودند در این میان نماد های تاپیکو و نوری، حدود ۱.۵ درصد منفی و نماد فارس با حمایت پررنگ حقوقی کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شد. خودرویی ها هم در ابتدا با برتری نسبی خریداران معاملاتی روان و مثبت را تجربه کردند ولی در ادامه با افزایش نسبی عرضه ها شاهد افت قیمتی بودند و پایین تر از قیمت پایانی خود بسته شدند در این میان نماد های خاور و خکاوه با صف خرید بسته شدند.

در گروه فلزات اساسی و معدنی معاملات خوبی را شاهد بودیم به طوریکه نماد های فولاد و فملی در پایان کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند. سایر نماد های این گروه از جمله کگل و کچاد و ومعادن نیز مثبت معامله شدند.

در گروه دارویی شاهد افزایش نسبی تقاضا بودیم. قندی ها نیز با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه کردند. در گروه رایانه ای ها هم با توجه به انتشار اخباری مبنی بر تغییر مدل و مبلغ کارمزدی تراکنش های بانکی شاهد به صف رسیدن نماد رانفور بودیم. سیمانی ها نیز خبرهایی در خصوص برنامه تامین ۲۰ میلیون تن سیمان برای طرح ساختمان مسکن ملی سبب شده تا امیدوار تر مورد معامله قرار گیرند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وتجارت پس از افشا ب در قیمت ۱.۹۱۵ ریال و در محدود ۳.۵ درصد مثبت اشاره کرد.

رشد ۳ هزار و ۲۶۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۲۶۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳۰۷ واحد افت کرد و به رقم ۳۳۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۶۷ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شتران، وبملت، وتجارت، شبندر، ومعادن، شپنا، فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، شتران، وتجارت، شبندر، فملی، انرژی ۳ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۳۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۶ واحد افت، رقم ۱۷ هزار و ۶۲۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۸۹ هزار معامله به ارزش حدودی ۷ هزار و ۸۹۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، کزغال، بساما بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، وملل، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، فرابورس، کرمان، آریا، فجهان، مدیریت است.

انتهای پیام./

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 24786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha