رشد ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحدی شاخص کل بورس / زراعتی‌ سرخ ترین گروه بازار شد+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۶۱۸ واحد رشد داشت. معاملات بازار بورس تهران امروز هم سبز پوش و با برتری خریداران آغاز به کار کرد، صنایعی نظیر پالایشی ها و شیمیایی ها همچنان لیدر بازار بودند و با وجود اردرهای حمایتی در بعضی نمادها از جمله فولاد و فملی شاهد افزایش نسبی عرضه ها در بازار بودیم که در نهایت منجر به افزایش ۲۵.۵۸۴ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۱۰ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۶۱۸ واحد رشد داشت. معاملات بازار بورس تهران امروز هم سبز پوش و با برتری خریداران آغاز به کار کرد، صنایعی نظیر پالایشی ها و شیمیایی ها همچنان لیدر بازار بودند و با وجود اردرهای حمایتی در بعضی نمادها از جمله فولاد و فملی شاهد افزایش نسبی عرضه ها در بازار بودیم که در نهایت منجر به افزایش ۲۵.۵۸۴ واحدی شاخص کل شد.

در گروه پالایش و نفت شاهد معاملات پر حجم و صفوف خرید سنگینی به خصوص در نمادهای شتران و شپنا بودیم و با وجود عرضه صف خرید شپنا در اواسط بازار، هر دو سهم با صف خرید بسته شدند. نماد شبندر نیز در محدوده ۴ درصد مثبت به کار خود پایان داد.

گروه بانکی نیز در غیاب وبملت و وتجارت از معاملاتی روان و با گرایش مثبت برخوردار بود در این میان با وجود عرضه صف خرید وبصادر و ونوین، این دو سهم در مدار ۴ درصد مثبت تابلو به کار خود پایان دادند، نماد سامان نیز امروز  مورد گشایش قرار گرفت و با صف خرید ۴۵ میلیونی بسته شد. نمادهای گروه پتروشیمی نیز معاملاتی با گرایش مثبت را داشتند به طوری که نماد های فارس و تاپیکو  در حدوده ۲ درصد مثبت تابلو و نمادهای نوری و زاگرس با صف خرید بسته شدند. خودرویی ها نیز نوسان قیمتی را تجربه کردند و در پایان نمادهای خودرو و خساپا با افت قیمت و حدود ۱ درصد منفی بسته شدند و نماد خاور در محدوده قیمت پایانی و حدود ۳ درصد مثبت به کار خود پایان داد.

گروه فلزات اساسی و معدنی نیز با توجه به جو کلی حاکم بر بازار از معاملاتی سبز رنگ بهره مند بودند که در پایان نمادهای  فولاد و فملی در حدود ۳ درصد مثبت و بالاتر از قیمت پایانی بسته شدند. نماد کچاد نیز بعد از بازگشایی در محدوده قیمت پایانی خود یعنی ۷ درصد مثبت به کار خود پایان داد.

غذایی ها و زراعتی ها نیز معاملاتی روان با گرایشات منفی را تجربه کردند. سیمانی ها و دارویی ها نیز از معاملاتی با نوسانات منفی برخوردار بودند. در میان معاملات مثبت و متعادل بیمه ای ها نمادهای ودی و وحافظ با گرایش منفی داد و ستد شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد های کگل در حدود ۵ درصد مثبت قیمتی و نماد کچاد در محدوده ۷ درصد مثبت تابلو اشاره کرد.

رشد ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۶۱۸ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۱۰ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام کچاد، فارس، فولاد، فملی، کگل، وغدیر، تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شبندر، فولاد، شپنا، خودرو، فملی، خساپا، نوری از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۷۳ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷۳ واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۵۲۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۹۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۳۷۸ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، زاگرس، شگویا، شاوان، بپاس، هرمز، صبا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، کرمان، فرابورس، آریا، مدیریت، فجهان، سمگا است.

انتهای پیام. /

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 24566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha