رشد نسبت مبلغ چک های برگشتی در مرداد ۹۹ نسبت به ماه قبل

طبق گزارش بانک مرکزی، سهم تعداد چک های برگشتی در مرداد ۹۹ معادل ۹.۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل با ۰.۳ درصد کاهش مواجه شده است. با این حال سهم مبلغ چک های برگشتی از مبلغ کل چک های مبادله ای معادل ۹.۸ درصد بوده که نسبت به ماه پیش از آن با ۰.۳ درصد افزایش مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گزارش بانک مرکزی از آمار چک های مبادله ای در مرداد ماه ۹۹ منتشر شد. مطابق گزارش بانک مرکزی، در مرداد ماه ۱۳۹۹ در کل کشور بالغ بر ۸.۵ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱۹۳۹ هزار میلیارد ریال مبادله گردید که نسبت به مـاه قبـل از نظـر تعـداد و مبلـغ بـه ترتیـب ۶.۶ درصـد و ۵.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در مرداد ماه ۱۳۹۹، در کل کشور بیش از ۷.۷ میلیون فقره چک به ارزشی حـدود ۱۷۴۹ هـزار میلیارد ریال وصول گردید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۶.۳ درصـد و ۵.۹ درصـد کاهش نشان می‌دهـد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۹۰.۷ درصد و ۹۰.۲ درصد وصول گردیده است. درصد تعداد و مبلغ چک های وصول شده در تیرماه ۱۳۹۹ به ترتیب معادل ۹۰.۴ درصد و ۹۰.۵ درصد و در مرداد ماه ۱۳۹۸ بـه ترتیـب برابـر ۹۱.۱ درصـد و ۸۷.۵ درصـد بوده است.

در مرداد ماه ۱۳۹۹، در کل کشور بالغ بر ۷۹۴ هزار فقـره چـک بـه ارزشـی حـدود ۱۹۰ هـزار میلیارد ریال برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۹.۲ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۲.۶ درصد کاهش نشان می‌دهـد.

بر اساس این گزارش، از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مـذکور (مرداد ۹۹) بـه ترتیـب ۹.۳ درصد و ۹.۸ درصد برگشت داده شده است. تعداد و مبلغ چک های برگشت داده شده نسبت به چک های مبادله شده در تیر ماه امسال به ترتیب معادل ۹.۶ درصد و ۹.۵ درصد و در مرداد ماه ۹۸ به ترتیب برابـر ۸.۹ درصـد و ۱۲.۵ درصد بوده است. به عبارت دیگر، تعداد چک‌های برگشت داده شده نسبت به چک‌های مبادله شده در مرداد ماه ۹۹ در مقایسه با تیرماه امسال ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 2276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha