افت ۲۷ هزار و ۲۹۲ واحدی شاخص کل بورس/ شاخص کل از کانال ۱.۴ میلیون واحدی خارج شد + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۲۷ هزار و ۲۹۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۲۳۶ واحد افت داشت. با توجه به کاهش قیمت در میان شرکت‌های کامودیتی محور و اصلاح قیمت دلار، فشار عرضه در گروهای دلاری بسیار بالا بود. در میانه بازار، فشار فروش در گروه های بزرگ و شاخص ساز بیشتر شد و در نهایت بازار پر عرضه به کار خود پایان داد و شاخص یکبار دیگر سطح ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی خود را از دست داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۲۹ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۷ هزار و ۲۹۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۲۳۶ واحد افت داشت. بازار امروز متعادل رو به منفی کار خود را شروع کرد. با توجه به کاهش قیمت در میان شرکت‌های کامودیتی محور و اصلاح قیمت دلار، فشار عرضه در گروهای دلاری بسیار بالا بود. در میانه بازار، فشار فروش در گروه های بزرگ و شاخص ساز بیشتر شد و در نهایت بازار پر عرضه به کار خود پایان داد و شاخص یکبار دیگر سطح ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی خود را از دست داد.

کاهش قابل توجه قیمت‌های جهانی نفت در روزهای اخیر نیز باعث فشار فروش در نمادهای گروه پالایشی شد که در نتیجه این گروه یکپارچه قرمز در تابلو معاملاتی نمایان شد و شبندر در حجم فروش بالا در کف قیمتی و شتران در محدوده ۳ در صد منفی به معاملات خود پایان دادند. در گروه خودرو و قطعات در غیاب بزرگان گروه، خگستر پر حجم و بر مدار منفی معامله شد و خبهمن با حجم ۳۶۳ میلیون با درصد مثبت روز خود را به پایان رساند. خمحور و خلنت نیز در آستانه بالای خود به معاملاتشان پایان دادند.

در گروه فلزات اساسی سهم های فولاد و ذوب با حجم بالا در محدوده ۲ تا ۴درصد منفی بین سهامداران دست به دست شد. به نظر می رسد قطع گاز شرکتهای فولادی دلیلی است که دارندگان سهم‌های فولادی را مجاب به عرضه سهام خود کرده است. در گروه بانکی با توجه به کاهش عطش نقدینگی بانک‌ها، نمادهای این گروه قرمز پوش بودند و لیدرهای گروه بانک های تجارت، صادرات و ملت در محدوده ۳ الی ۴درصد منفی معامله شدند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد.

فراکاب ها نیز با فشار عرضه رو به رو شدند و نمادهای این گروه بورس، فرابورس و کالا همگی به صف فروش نشستند. انرژی۳ تک نماد مثبت این گروه بود. گروه غذایی امروز مورد استقبال سهامداران بود. گروه دارویی و قندی ها نیز در محدوده صفر تابلو با گرایش منفی داد و ستد شدند. در گروه محصولات شیمیایی برتری فروش نسبت به خرید بیشتر بود و شلرد و شفن نمادهای صف خریدی گروه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به قشرین، در محدوه ۲ درصد مثبت در قیمت ۸۶۴ تومان اشاره کرد که در آخر با صف خرید بسته شد.

افت ۲۷ هزار و ۲۹۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲۷ هزار و ۲۹۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳ هزار و ۲۳۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۲۰ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، فارس، شستا، پارسان، کچاد، وغدیر، تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، انرژی ۳، فولاد، پترول، شبندر، خگستر، برکت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۵۴ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۵۴ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۹۸۸  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۷۹ میلیون معامله به ارزش حدودی ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام غصینو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، زاگرس، بپاس، کگهر، شگویا، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، کرمان، آریا، فرابورس، مدیریت، گدنا، سپیدار است.

انتهای پیام./

۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 22139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha